Fremgang i Coop Bank 2018

Med en vækst i antal kunder på 30 procent, en stigning i udlån på 22 procent og indlån på 44 procent har Coop Bank skabt en pæn fremgang i 2018.

Resultatet blev samtidig forbedret fra et underskud efter skat på -33,4 millioner kr. i 2017 til -19,4 millioner kr.

Renteindtægterne fra kunder er vokset med 38 procent til 77,6 millioner kr.

Det viser årsregnskabet for 2018 fra Coop Bank.

”Det er en tilfredsstillende udvikling, hvor vi har en flot vækst i nye kunder og en planmæssig reduktion af underskuddet,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank.

I år forventer banken, at den positive udvikling fortsætter og med et fortsat forbedret resultat.

Formålet med Coop Bank er at give de 1,8 million medlemmer af Coop fordele i form af enkle, gennemskuelige og konkurrencedygtige finansielle produkter.

“2018 blev også året, hvor vi lancerede Coop Opsparing - en helt ny investeringsforening, hvor medlemmer og kunder kan investere både små og store beløb på en enkel og gennemskuelig måde. De tre porteføljer forsigtig, moderat og modig giver mulighed for, at alle kan være med og få et afkast ud af opsparingen,” siger Allan Nørholm.

Coop Bank er en ansvarlig, billig hverdagsbank, hvor lønkonto, Visa, Mastercard og det man har brug for i en almindelig hverdag, ikke koster noget. Banken tilbyder Danmarks måske bedste forbrugslån - kåret til ”bedst i test” af Forbrugerrådet TÆNK PENGE.

Yderligere information: Adm. direktør Allan Nørholm, 2020 2729

Apoteker rykker ind i Kvickly23.5.2019 11:30:00 CESTPressemeddelelse

Nu åbner de første apoteker i et nyt samarbejde mellem kæden APOTEKEREN og Kvickly. Det første åbner i Kvickly i Slotscentret i Holbæk 12. juni. Det næste åbner i Kvickly Grindsted 1. november. Og flere andre er på vej. Det sker som led i en rammeaftale mellem APOTEKEREN og Coop, som blev indgået sidste år, som den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Apoteket i Kvickly er en filial af Holbæk Løve Apotek. Det bliver bemandet med faguddannet personale, farmakonomer og farmaceuter og vil have fuldt sortiment. Apoteket har åbent alle hverdage fra 9.30-18 og lørdag 10-14. Kvickly og APOTEKEREN forventer, at der vil komme en række apoteker i løbet af det kommende år. I forvejen har Kvickly apotek i 15 andre varehuse. ”Det gør hverdagen lettere for vores kunder, når de kan de kan klare deres apoteksindkøb samtidig med, at de er ude at købe ind i Kvickly. Og dermed bidrager det til, at vi bliver et endnu mere attraktivt sted at komme,” siger kædedirektør Allan Kristof

Mød Coop på Naturmødet 23.-25. maj 201920.5.2019 05:30:00 CESTPressemeddelelse