Freja Ejendomme sætter to markante ejendomme til salg

Statens ejendomsselskab, Freja Ejendomme, sætter i dag to ejendomme til salg. Denne gang er der tale om en kendt og synlig ejendom i Aalborg og et stort forsøgsgartneri med landbrugsjord på Fyn.
Skibsbyggerivej   Kreditering:Luftfotos Danmark
Skibsbyggerivej Kreditering:Luftfotos Danmark

Med en fantastisk beliggenhed i Aalborg finder man på Skibsbyggerivej 5 en flot og markant ejendom tegnet af Lundgaard & Tranberg Arkitekter. Ejendommen er en synlig og lokalt kendt erhvervsejendom, som indeholder ca. 7.000 m2 erhvervsarealer fordelt på fem etager og med tilhørende kælder på ca. 850 m2. Ejendommen er opdelt i kontorer og møderum i varierende størrelser og med storrumskontorer på alle etager. På 5. sal finder man kantine med køkken samt tagterrasse med udsigt over Limfjorden og Aalborg.

Der hører til denne ejendom ca. 150 P-pladser, hvoraf ca. 40 pt. er disponeret til eksterne lejere. Ejendommen nyder en meget central placering i byen kun to kilometer fra Aalborg Banegård.

Skibsbyggerivej 5 udbydes til 112.000.000 kr. og salgsprocessen varetages af Nordicals Aalborg på vegne af Freja Ejendomme.

Ejendommen kommer fra Bygningsstyrelsen og den har tidligere været anvendt til kontor og administration for Toldstyrelsen og Motorstyrelsen. I dag er kun stueetagen udlejet til de to styrelser.

Dagens anden ejendom finder man på Fyn, nærmere bestemt Kirstinebjergvej 10 ca. 13 km. syd for Odense. Her ligger et stort forsøgsgartneri med 94 ha. landbrugsjord og 41 bygninger med et erhvervsareal på ca. 20.000 m2. De mange bygninger inkluderer udover administrationsbygninger flere laboratorier, værkstedsbygninger, maskinbygninger samt adskillige væksthuse.

Der findes i dag lejere i enkelte af ejendommens bygninger.

Ejendommen sælges i en budproces som varetages af Horten Advokatpartnerselskab i samarbejde med Nordicals Odense. Frist for at afgive bindende bud er den 16. maj 2022 kl. 12.00. Den vejledende købesum for et ubetinget bud er fastsat til 25.000.000 kr.

Ejendommen kommer fra Bygningsstyrelsen, og den har tidligere været anvendt af Århus Universitet til forskning i bl.a. afgrøder, grøntsager og frugter.

Per Kondrup, salgschef i Freja Ejendomme siger: ”Det er to meget spændende og vidt forskellige ejendomme vi i dag sætter på markedet. Vores fynske ejendom med 94 ha. landbrugsjord har tidligere været anvendt til forsøgsgartneri, og netop gartneri eller landbrug er da også nogle af de mange oplagte muligheder fremadrettet på denne store ejendom. Vores kontorejendom i Aalborg er en kendt, arkitektonisk perle midt i byen med nogle helt fantastiske lokaler og den kunne blive et imponerende domicil eller en flerbrugerejendom for en række virksomheder”.

Skibsbyggerivej   Kreditering:Luftfotos Danmark
Skibsbyggerivej Kreditering:Luftfotos Danmark