Freja Ejendomme sælger tidligere politigård i Herning til lokal investor

Freja Ejendomme har solgt den tidligere politigård i Herning. Der var på forhånd stor interesse for ejendommen i Nørregade 1-3 i Herning og den blev derfor sat direkte til salg i en budrunde.
Fotokreditering: Luftfotodanmark

Statens ejendomsselskab, Freja Ejendomme, har netop solgt den tidligere politigård i Herning. Salget markerer enden på en budrunde, hvor der var flere interesserede budgivere.

Køber er Bo Lyngsøe, der allerede ejer en række udlejningsejendomme i Herning. Han er naturligvis meget tilfreds med at være den nye ejer af den centrale ejendom fra 1955.

”Vi er selvfølgelig rigtig glade for at være den nye ejer af denne ejendom. Den har en rigtig god placering i byen med en masse potentiale. Planen er, at vi beholder de nuværende bygninger på grunden og omdanner dem til 2- og 3-værelses lejligheder. Med tiden håber vi at bygge yderligere på grunden. Men i første omgang skal arkitekterne til at kigge på, hvordan man kan transformere de nuværende bygninger til lækre lejligheder”, siger Bo Lyngsøe.

Den centrale ejendom har et grundareal på 3.148 m2 og et bebygget areal på 530 m2. Den består af to bygninger - en hovedbygning i fire plan og en tilbygning i ét plan med et samlet etageareal på 1.670 m2.

Per Kondrup, salgschef i Freja Ejendomme siger: ”Vi har haft en rigtig fin salgsproces. Den tidligere politigård kom direkte til salg i en budrunde, da vi fra starten oplevede ret meget interesse for ejendommen. Nu glæder jeg mig på købers og byens vegne over, at der med nye lejligheder snart kommer liv i ejendommen igen”.

Der var budfrist 31. maj kl. 12.00. Ejendommen var sat til salg via Nordicals Midtjylland og budprocessen blev varetaget af Lundgrens.

Kort om køber:
Bo Lyngsøe solgte i 2017 Lyngsøe Rainwear til norske Hansen Protection. Han er i dag stadig direktør i Lyngsøe Rainwear. Desuden ejer og driver han en række udlejningsejendomme i Herning, der i alt svarer til ca. 85.000 m2.

Freja Ejendomme: Thomas Endelt Andersen (50705334, tea@freja.biz)
Bo Lyngsøe (24823365, bo@lyngsoe-rainwear.dk)

Fotokreditering: Luftfotodanmark

Freja Ejendomme udvikler og sælger statens og regionernes ejendomme. Vores portefølje består af meget forskellige ejendomme fordelt på land og by over hele Danmark - bl.a. fængsler, fredede byhuse, sygehuse, kaserner og større udviklingsarealer. Vi belyser og udvikler ejendomme med fokus på at finde ny anvendelse til glæde for både fremtidige brugere og det omkringliggende lokalmiljø. Freja Ejendomme A/S er et aktieselskab ejet af den danske stat. Derfor betaler vi hvert år et udbytte tilbage til staten.