Freja Ejendomme får nyt bestyrelsesmedlem og ny næstformand

Line Køhler Ljungdahl er blevet udpeget som nyt og femte bestyrelsesmedlem i Freja Ejendomme A/S, og samtidig er Bo Rygaard blevet udpeget som næstformand.

Line Køhler Ljungdahl Fotokreditering: PR-foto Bang & Olufsen og Bo Rygaard

Fotokreditering: Kontraframe
Line Køhler Ljungdahl Fotokreditering: PR-foto Bang & Olufsen og Bo Rygaard Fotokreditering: Kontraframe

Line Køhler Ljungdahl er blevet udpeget som nyt og femte bestyrelsesmedlem i Freja Ejendomme. Line Køhler Ljungdahl er Executive Vice President og Chief Legal Officer i Bang & Olufsen. Line Køhler Ljungdahl har været ansat i Bang & Olufsen siden 2015 og hun har i dag ansvaret for selskabets globale, juridiske afdeling, samt Brand Protection, Compliance og Risk Management. Inden Line Køhler Ljungdahl kom til Bang & Olufsen, var hun i tre år Head of Legal hos rederiet, GasLog Ltd., og før det arbejdede hun i syv år som advokat hos Kromann Reumert. Line Køhler Ljungdahl er uddannet jurist fra Københavns Universitet, og har desuden en Executive MBA fra Copenhagen Business School.

Hans J. Carstensen, bestyrelsesformand i Freja Ejendomme siger: ”Jeg er utrolig glad og stolt over at kunne byde Line Køhler Ljungdahl velkommen i bestyrelsen. Lines mange meritter taler for sig selv og jeg ser frem til, at hendes stærke kompetencer bringes i spil i Freja Ejendommes bestyrelse”.

Line Køhler Ljungdahl siger: ”Jeg glæder mig meget til at blive en del af Freja Ejendomme, som med en meget dygtig og erfaren ledelse og bestyrelse har en imponerende historik. Jeg håber, at kunne bidrage positivt til Freja Ejendommes fortsatte udvikling og ser frem til at komme i gang med arbejdet”.

Ny næstformand i Freja Ejendommes bestyrelse
Samtidig er Bo Rygaard blevet udpeget som næstformand. Bo Rygaard indtrådte i Freja Ejendommes bestyrelse i 2016. Bo Rygaard er adm. direktør i Dreyers Fond og bestrider desuden en række bestyrelsesposter.

Hans J. Carstensen, bestyrelsesformand i Freja Ejendomme siger: ”Jeg er i dag også rigtig glad for, at Bo Rygaard har sagt ja til at påtage sig opgaven som næstformand i bestyrelsen. Bo har været medlem af bestyrelsen siden 2016 og han kender Freja Ejendomme rigtig godt, og jeg ser derfor frem til at fortsætte vores tætte og produktive samarbejde i Freja Ejendommes bestyrelse”.

Den formelle beslutning om begge udpegelser forventes at blive truffet på en ekstraordinær generalforsamling i selskabet den 29. december 2020 kl. 10.00.

Line Køhler Ljungdahl Fotokreditering: PR-foto Bang & Olufsen og Bo Rygaard

Line Køhler Ljungdahl Fotokreditering: PR-foto Bang & Olufsen
Bo Rygaard

Bo Rygaard Fotokreditering: Kontraframe

Freja Ejendomme udvikler og sælger statens og regionernes funktionstømte ejendomme. Vores portefølje består af meget forskellige ejendomme fordelt på land og by over hele Danmark: Bl.a. fængsler, fredede byhuse, sygehuse, kaserner og større udviklingsarealer. Vi belyser og udvikler ejendomme med fokus på at finde ny anvendelse til glæde for både fremtidige brugere og det omkringliggende lokalmiljø. Freja Ejendomme A/S er et aktieselskab ejet af den danske stat. Derfor betaler vi hvert år et udbytte tilbage til staten.

Freja Ejendomme og CPH Village sikrer betalelige studieboliger i København2.11.2020 06:00:00 CETPressemeddelelse

Til studiestart 2021 kan knap 100 studerende flytte ind i en ny studieboligby på Freja Ejendommes grund på Amager Fælledvej 52 ved Københavns Universitets Søndre Campus. Med dette initiativ bidrager Freja Ejendomme til flere attraktive og betalelige studieboliger i hovedstaden. Studieboligbyen bliver til i samarbejde med CPH Village, der også står bag de populære studieboliger på Refshaleøen og i Jernbanebyen.

Ambitiøst bolig- og erhvervsområde i Flyvestation Værløse indviet fredag12.9.2020 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Fredag blev Sydlejren på Flyvestation Værløse - Danmarks måske mest eksperimenterende og varierede erhvervs- og boligområde - indviet. Forsvaret forlod Flyvestationen for godt 15 år siden, og med Freja ejendomme og Furesø Kommune som primus motor har området siden 2013 gennemgået en gennemgribende forandring. De gamle Nato-pigtrådshegn er hevet ned. Flyhangarer er bygget om. Nye boliger er kommet til. I dag udgør den tidligere flyvestation en smeltedigel af spændende virksomheder, varierede boligområder og fantastiske muligheder for sport- og fritidsaktiviteter.