Merkur Andelskasse

Frederiksbjerg har fået en ny beboer

Afdelingsdirektør Peter Wissing fra Merkur Andelskasse

På hjørnet af De Mezas Vej 1-3 har der længe hersket hektisk aktivitet og mange har måske spekuleret over, hvad der mon dukker op på netop det hjørne. Det er Merkur Andelskasse, der er flyttet ind i det hippe kvarter. Andelskassen, der er kendt for at være en bæredygtig bank, har valgt at flytte deres Aarhus filial til den nye adresse på Frederiksbjerg.

”Frederiksbjerg er et rigtig dejligt område. Masser af økologiske butikker med stort udbud af bæredygtige varer. Det er lige et område for en bæredygtig bank som Merkur andelskasse. Det er et nabolag som vi synes passer rigtig godt til vores profil. Derfor er vi rigtig glade for at være flyttet hertil.” Siger Peter Wissing, afdelingsdirektør i Merkur Andelskasse

Det er første gang i Merkur Andelskasses 35 årige historie, at de har en afdeling, der ikke ligger på en førstesal. Det er med andre ord første gang, at Merkur nu har slået dørene op - lige ud til gaden!

Det aarhusianske arkitektfirma LOOP architechts har stået for ombygningen og moderniseringen af lokalerne.
Nye naboer, kunder og andre interesserede inviteres til at kigge forbi og se, hvad LOOP har tryllet frem, torsdag den 1. juni 2017 mellem kl. 15.00. og kl 17.30, hvor der både vil være Øko-pindemadder fra SÅRT, walkaround trylleri, sang ved Kajsa Vala og Strygefri. Alle er velkomne

Merkur Andelskasse er et kundeejet pengeinstitut, der arbejder for en bæredygtig fremtid for mennesker og natur. Vi bruger penge som redskab til at skabe positive forandringer i samfundet. Merkur har en balance på godt 3 mia. kr. og en egenkapital på 317 mio. kr. Merkur Andelskasse har været en del af det Aarhusianske bybillede siden 1999.

Afdelingsdirektør Peter Wissing fra Merkur Andelskasse

Information om Merkur Andelskasse