Frederiksberg Centret nomineret for indsats mod Sclerose

30.5.2017 09:14 | DEAS

Frederiksberg Centret indsamlede  75.000 kr. til Scleroseforeningen og skabte opmærksomhed omkring sygdommen gennem en række indsatser i centret og på de sociale medier.
Frederiksberg Centret indsamlede 75.000 kr. til Scleroseforeningen og skabte opmærksomhed omkring sygdommen gennem en række indsatser i centret og på de sociale medier.

Frederiksberg Centret er nomineret til den internationale pris ’ICSC Solal Marketing Award 2017’ i kategorien ’CSR’. Centret er blandt finalisterne med kampagnen ’Kys Sclerose farvel’, der løb af stablen i maj 2016.

Vinderne kåres i Wien den 8. juni ved ICSC’s europæiske marketing konference. Mere end 200 kampagner fra 23 lande har været indsendt til prisen.

”Vi er meget stolte over vores nominering. Vi arbejder altid fokuseret på at skabe liv og oplevelser for vores kunder i centret. Men denne kampagne har betydet ekstra meget for os, både på grund af det vigtige formål men også fordi den blev til i et stærkt samarbejde mellem os og vores mange butikslejere, som støttede op om projektet,” siger Vibeke Qvist, center marketing manager i DEAS.

Frederiksberg Centret er ejet af Danica Pension og Lægernes Pension og bliver administreret af DEAS, som er Danmarks største center manager med en portefølje på 17 shoppingcentre fordelt over hele landet.

75.000 kr. indsamlet til Scleroseforeningen

Frederiksberg Centret indsamlede 75.000 kr. til Scleroseforeningen og skabte opmærksomhed omkring sygdommen gennem en række indsatser i Frederiksberg Centret og på de sociale medier. Blandt andet blev motionsløbet ’FRB.C Stafetten’ afholdt, og centrets 90 butikslejere donerede varer, som blev auktioneret via Facebook. Nogle butikker solgte fx særlige kager og juices, hvor 50 procent af salget gik til Scleroseforeningen.

Frederiksberg Centret gennemgik en gennemgribende ombygning og udvidelse med 20.000 m2, der blev afsluttet i 2015, og centret har høstet en række internationale priser. I maj modtog centret en særlig ærespris som et af verdens bedste inden for design og udvikling med en ’ICSC VIVA Best of the Best Award’, og centret blev også udnævnt til både Danmarks og Nordens bedste shoppingcenter i 2016. Derudover har Frederiksberg Centret fået to internationale priser for bedste udviklingsprojekt.

Kort om ICSC

• The International Council of Shopping Centers (ICSC) er en international sammenslutning for shoppingcenterbranchen.
• Læs mere om ICSC Solal Marketing Award 2017: https://www.icsc.org/events-and-programs/details/europen-marketing-conference

Center marketing manager Vibeke Qvist, DEAS, mobil 61 61 12 16.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af shoppingcentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Nogle butikker solgte bl.a. særlige kager og juices, hvor 50 procent af salget gik til Scleroseforeningen.
Frederiksberg Centret er ejet af Danica Pension og Lægernes Pension og bliver administreret af DEAS.

Gode råd til de studerendes boligjagt25.7.2017 08:18pressemeddelelse

På fredag får mange tusind unge svar på, om de er kommet ind på deres drømmestudie, og de står dermed også over for studiestart og for manges vedkommende et akut boligbehov. Grundigt benarbejde, netværk, tålmodighed og en åben indstilling er et godt sted at starte på boligjagten. Brug bolig- og kollegieportalerneEjendomsforvaltningsselskabet DEAS udlejer hvert år 3.500 lejeboliger via udlejningsportalen Findbolig.nu og har samlet en række gode råd til de boligsøgende. ”Der er ingen tvivl om, at de nye studerende står over for et svært lejeboligmarked. Der er stor efterspørgsel efter lejeboliger i de store byer, og det har betydning for lejeniveauerne og mulighederne for at komme i betragtning,” siger Lasse Rüsz, udlejningschef i DEAS. Der findes en lang række boligsites, som kan hjælpe med at afdække markedet, og som enkelt og effektivt formidler ledige lejeboliger. DEAS har med portalen Findbolig.nu udviklet en løsning inden for boligsøgning, der også favner studie- og ungdomsboliger.

Kim Nielsen udnævnt til direktør for DEAS Property Asset Management A/S30.6.2017 10:38pressemeddelelse

Som led i et planlagt generationsskifte overtager Kim Nielsen umiddelbart efter sommerferien ansvaret for forretningsområdet Property Asset Management fra Christian Melgaard – og udnævnes til direktør for DEAS Property Asset Management A/S. Kim skal hermed stå i spidsen for at indfri selskabets vækstambitioner. ”Vi anslår, at markedet for Property Asset Management i Danmark pt. er cirka 0,5 mia. kr., og vi har store vækstambitioner inden for asset management. Derfor etablerede vi i 2013 Property Asset Management som et selvstændigt strategisk initiativ i DEAS-koncernen. Vi ser et stort behov hos danske og udenlandske investorer for at få en mere aktiv forvaltning og dermed endnu mere fokus på værdiskabelse," siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS A/S. Kim Nielsen har siden 2015 været ansat som Head of Asset Management. Han har en baggrund som cand.merc. fra CBS og har desuden en MBA fra samme sted. Kim har en solid erfaring fra ejendomsbranchen og kommer tidligere fra en

MT Højgaard udvider samarbejdet med DEAS19.6.2017 08:00pressemeddelelse

Bygge- og anlægsvirksomheden MT Højgaard har valgt at overdrage administrationen af selskabets portefølje af erhvervsejendomme til ejendomsforvaltningsselskabet DEAS A/S. De otte ejendomme ligger fordelt over hele landet, og med dem følger i alt 21 erhvervslejemål, som DEAS fra 1. juli 2017 overtager den daglige drift og administration af. DEAS er blandt landets største inden for management af kontor- og butiksejendomme og administrerer samlet set mere end 4.600 erhvervslejekontrakter fordelt på cirka 2,45 mio. m2 og er i forvejen en kendt samarbejdspartner hos MT Højgaard. Selskaberne samarbejder i forvejen om en række OPP-projekter, hvor de sammen med private investorer står for udvikling, opførelse samt drift og vedligehold af bygninger til det offentlige. MT Højgaard har tidligere selv stået for administrationen af erhvervsejendommene og deres lejemål, og beslutningen om at udlicitere administrationen er truffet for at fokusere på kerneforretningen. I DEAS ser man frem til samarbej