Frederiksberg Centret kåret som Nordens bedste shoppingcenter 2016

I aftes var mere end 170 repræsentanter fra den skandinaviske shoppingcenterbranche samlet til kåringen af ’Nordens Bedste Shoppingcenter 2016’ i Tivolis Congress Center.

Frederiksberg Centret løb med prisen ’Nordens Bedste Shoppingcenter 2016’. Det er første gang nogensinde, at et dansk shoppingcenter vinder den fornemme pris, der uddeles af NCSC (Nordic Counsils of Shopping Centers).

Frederiksberg Centret er ejet af Danica Pension og Lægernes Pensionskasse. Centret administreres af DEAS, som er Danmarks største center manager med en portefølje på 17 shoppingcentre fordelt over hele landet.

”Vi er utrolige stolte over, at Frederiksberg Centret er det første danske shoppingcenter, som bliver kåret til sådan en fornem og eftertragtet pris. Prisen har stor betydning for os, da det bekræfter, at et dansk shoppingcenter kan være med til at inspirere den internationale detailbranche”, siger ejendomschef Eva Handest hos Danica Pension.

Frederiksberg Centret har gennemgået en gennemgribende ombygning og udvidelse med 20.000 m2, der blev afsluttet i 2015. Siden ombygningen har centret høstet en række internationale priser.

”Det er fantastisk, at Frederiksberg Centret nu er kåret som både Danmarks, Nordens og Europas bedste shoppingcenter. Det er vi som manager for centret meget beærede over. Vi vil fortsætte med at udvikle centret, så det kan bevare sit høje internationale niveau – til glæde for centrets kunder, ejere og lejere”, siger afdelingsdirektør Finn Sture Madsen med ansvar for center management i DEAS.

Professionel jury bag prisen
En professionel jury har vurderet Frederiksberg Centret ud fra følgende seks kriterier: Accessibility, Content, Architecture, Management, Marketing og Financials. Centret var oppe imod stærke konkurrenter, herunder Itis Shopping Centre (Finland), Strømmen Storsenter (Norge) og Täby Centrum (Sverige).

I sidste uge kårede den globale tidsskrift RLI (Retail Leisure International) Frederiksberg Centret til ’Bedste Renoverede Shoppingcenter’. Tidligere på året vandt centret prisen som ’Europas Bedste Shoppingcenter 2016’, som uddeles af ICSC (International Council of Shopping Centers). Og i oktober 2015 blev centret kåret som ’Danmarks Bedste Shoppingcenter’ af Detail-forum, NCSC og ICP A/S.

Et topmoderne og attraktivt shoppingcenter
Det var flotte ord, som blev givet i motiveringen for kåringen af Frederiksberg Centret som ’Nordens Bedste Shoppingcenter 2016’:

• ”Vinderen af titlen som Nordens bedste shoppingcenter kan karakteriseres som et topmoderne attraktivt citycenter, som med et veldisponeret og unikt butiksmix inden for mode, livsstil og bespisning og en moderne indretning har skabt en shoppingdestination til glæde for både gamle og nye kunder.”

• ”Med fokus på både det indvendige og udvendige design samt de små unikke detaljer, som vaskene på toiletterne og de store udvendige facader, har centret formået at forbedre atmosfæren og forkæle kunderne ved at give dem en unik oplevelse ud over deres shoppingoplevelse.”

• ”Centret er meget bevidst om at være miljøvenligt og har implementeret solcelleanlæg på taget. Kunderne har i den grad taget dette center til sig – besøgstallet er steget med 20% siden etableringen og er fastholdt på et meget højt niveau – også under den økonomiske tilbageholdenhed, som alle ellers har kunnet mærke.”

• ”Centret er fuldt udlejet og har lang venteliste af potentielle lejere. Med en placering i et område, hvor befolkningstætheden er størst i Norden og med direkte adgang fra metrostationen, er der gode udsigter for centret i de kommende årtier.”

Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør, DEAS, mobil 27 90 10 28

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Mæglervirksomhed – via DEAS Erhverv og DEAS Bolig – og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). DEAS administrerer og udvikler bl.a. 17 shoppingcentre, primært ejet af Danica Pension. Vi tilbyder også administration af bolig- og erhvervsejendomme samt ejer- og andelsboligforeninger. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme og boliger. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Thomas Thalbitzer, center manager, og Vibeke Qvist, marketing manager, begge fra Frederiksberg Centret, modtog på centrets vegne prisen som 'Nordens Bedste Shoppingcenter 2016'.

Arenahaven i Ørestad tilbyder bæredygtige boliger7.2.2020 07:48:53 CETPressemeddelelse

Udlejningen af boligkomplekset Arenahaven i Ørestad er nu i gang. ATP Ejendomme står bag ejendommen, der rummer 153 nye lejeboliger til familier, par og singler. Markedet for boliger i København er fortsat i vækst, og fokus for lejerne ligger på en god hverdag med udgangspunkt i en bolig tæt på det hele – og gerne med bæredygtige elementer og gennemtænkte løsninger inden for genanvendelse, indeklima og grønne omgivelser. Arenahaven i Ørestad er et eksempel på en boligejendom, der rummer lejligheder af mange forskellige størrelser til mange forskellige behov. Og samtidig er der tænkt grønne elementer ind i byggeriet. Arenahaven er første boligejendom fra ATP Ejendommes side og markerer samtidig indledningen på et samarbejde med DEAS, der forestår udlejningen. ”Vi glæder os til at bistå ATP Ejendomme med bl.a. udlejning og administration samt servicering af de kommende beboere. Arenahaven er et spændende projekt med fokus på beboernes komfort og bæredygtighed i et attraktivt område. Øres

DEAS vinder administration af to nye shoppingcentre9.1.2020 08:00:10 CETPressemeddelelse

Agat Ejendomme og CapMan Real Estate har netop indgået samarbejdsaftale med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS. Ejendomsselskabet Agat Ejendomme (det tidl. TK Development) og investeringsselskabet CapMan Real Estate har valgt DEAS som fremtidig administrator af BROEN Shopping, som de to selskaber ejer i et partnerskab, samt Sillebroen Shopping, som Agat Ejendomme ejer selvstændigt. BROEN Shopping i Esbjerg er Vestkystens største shoppingcenter med 60 butikker, herunder bl.a. Kvickly, H&M og en række øvrige fashion butikker, samt leisure-elementet forankret gennem SATS, Nordisk Film Biografer og et udvalg af caféer og restauranter. Centret på ca. 32.800 m² er forsynet med 700 p-pladser og ligger ved Esbjerg Station. Centret åbnede i april 2017 og er tilnærmelsesvist fuldt udlejet. Sillebroen Shopping i Frederikssund er det største center i Nordsjælland med 60 butikker. Det er også forankret af Kvickly, H&M og en række fashion butikker, og leisure-elementet består også her af SATS, Nordi