Frederiksberg Centret kåret som Nordens bedste shoppingcenter 2016

I aftes var mere end 170 repræsentanter fra den skandinaviske shoppingcenterbranche samlet til kåringen af ’Nordens Bedste Shoppingcenter 2016’ i Tivolis Congress Center.

Frederiksberg Centret løb med prisen ’Nordens Bedste Shoppingcenter 2016’. Det er første gang nogensinde, at et dansk shoppingcenter vinder den fornemme pris, der uddeles af NCSC (Nordic Counsils of Shopping Centers).

Frederiksberg Centret er ejet af Danica Pension og Lægernes Pensionskasse. Centret administreres af DEAS, som er Danmarks største center manager med en portefølje på 17 shoppingcentre fordelt over hele landet.

”Vi er utrolige stolte over, at Frederiksberg Centret er det første danske shoppingcenter, som bliver kåret til sådan en fornem og eftertragtet pris. Prisen har stor betydning for os, da det bekræfter, at et dansk shoppingcenter kan være med til at inspirere den internationale detailbranche”, siger ejendomschef Eva Handest hos Danica Pension.

Frederiksberg Centret har gennemgået en gennemgribende ombygning og udvidelse med 20.000 m2, der blev afsluttet i 2015. Siden ombygningen har centret høstet en række internationale priser.

”Det er fantastisk, at Frederiksberg Centret nu er kåret som både Danmarks, Nordens og Europas bedste shoppingcenter. Det er vi som manager for centret meget beærede over. Vi vil fortsætte med at udvikle centret, så det kan bevare sit høje internationale niveau – til glæde for centrets kunder, ejere og lejere”, siger afdelingsdirektør Finn Sture Madsen med ansvar for center management i DEAS.

Professionel jury bag prisen
En professionel jury har vurderet Frederiksberg Centret ud fra følgende seks kriterier: Accessibility, Content, Architecture, Management, Marketing og Financials. Centret var oppe imod stærke konkurrenter, herunder Itis Shopping Centre (Finland), Strømmen Storsenter (Norge) og Täby Centrum (Sverige).

I sidste uge kårede den globale tidsskrift RLI (Retail Leisure International) Frederiksberg Centret til ’Bedste Renoverede Shoppingcenter’. Tidligere på året vandt centret prisen som ’Europas Bedste Shoppingcenter 2016’, som uddeles af ICSC (International Council of Shopping Centers). Og i oktober 2015 blev centret kåret som ’Danmarks Bedste Shoppingcenter’ af Detail-forum, NCSC og ICP A/S.

Et topmoderne og attraktivt shoppingcenter
Det var flotte ord, som blev givet i motiveringen for kåringen af Frederiksberg Centret som ’Nordens Bedste Shoppingcenter 2016’:

• ”Vinderen af titlen som Nordens bedste shoppingcenter kan karakteriseres som et topmoderne attraktivt citycenter, som med et veldisponeret og unikt butiksmix inden for mode, livsstil og bespisning og en moderne indretning har skabt en shoppingdestination til glæde for både gamle og nye kunder.”

• ”Med fokus på både det indvendige og udvendige design samt de små unikke detaljer, som vaskene på toiletterne og de store udvendige facader, har centret formået at forbedre atmosfæren og forkæle kunderne ved at give dem en unik oplevelse ud over deres shoppingoplevelse.”

• ”Centret er meget bevidst om at være miljøvenligt og har implementeret solcelleanlæg på taget. Kunderne har i den grad taget dette center til sig – besøgstallet er steget med 20% siden etableringen og er fastholdt på et meget højt niveau – også under den økonomiske tilbageholdenhed, som alle ellers har kunnet mærke.”

• ”Centret er fuldt udlejet og har lang venteliste af potentielle lejere. Med en placering i et område, hvor befolkningstætheden er størst i Norden og med direkte adgang fra metrostationen, er der gode udsigter for centret i de kommende årtier.”

Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør, DEAS, mobil 27 90 10 28

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Mæglervirksomhed – via DEAS Erhverv og DEAS Bolig – og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). DEAS administrerer og udvikler bl.a. 17 shoppingcentre, primært ejet af Danica Pension. Vi tilbyder også administration af bolig- og erhvervsejendomme samt ejer- og andelsboligforeninger. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme og boliger. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Thomas Thalbitzer, center manager, og Vibeke Qvist, marketing manager, begge fra Frederiksberg Centret, modtog på centrets vegne prisen som 'Nordens Bedste Shoppingcenter 2016'.

Ny undersøgelse: Tidssvarende boliger giver tilfredse lejere, mens nyopførte ejendomme kræver øget fokus1.12.2017 08:44pressemeddelelse

DEAS, der er blandt landets førende ejendomsforvaltningsselskaber, har netop afsluttet årets store undersøgelse af tilfredsheden blandt sine boliglejere. Knap halvdelen af DEAS’ cirka 28.000 boliglejere fordelt på 665 boligudlejningsejendomme i hele landet har haft mulighed for at deltage, og cirka 40% har deltaget i undersøgelsen. Undersøgelsen har målt boliglejernes tilfredshed med deres bolig, ejendom og med DEAS som forvalter. Den viser, at tilfredsheden blandt DEAS’ boliglejere er steget med 6 % - fra 7,1 i 2015 til 7,5 i 2017 (målt på en skala fra 0-10). ”DEAS har arbejdet med kundemålinger i mere end 20 år som en del af vores forretningstilgang. Vi arbejder hver dag for at servicere vores kunder og lejere og har siden 2014 arbejdet systematisk på at øge vores kundeorientering. Det er derfor fantastisk at se, at vores anstrengelser har båret frugt med en øget tilfredshed blandt vores lejere,” siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS. Boligområdet, herunder lejeloven og bo

Black Friday sætter ny rekord i danske shoppingcentre27.11.2017 12:32pressemeddelelse

I Danmark har interessen for Black Friday været i eksplosiv vækst. På bare fem år er Black Friday gået fra at være et ukendt fænomen til at blive en af årets største handelsdage. De danske shoppingcentre har ført an i denne udvikling, da de med deres store antal af butikker samlet på ét sted giver kunderne optimale forudsætninger for at få alle de gode tilbud hos de forskellige kæder og butikker. Årets Black Friday den 24. november satte igen ny rekord i det samlede besøgstal i de 16 shoppingcentre, som ejendomsforvaltningsselskabet DEAS administrerer og driver på vegne af Danica Pension. Antallet af besøgende steg i år med 7%. Sidste år endte Black Friday på en klar 1. plads over shoppingcentrenes største besøgsdage, ikke engang overgået af den store juleindkøbsdag d. 23. december. ”Black Friday er blevet en særdeles vigtig omsætningsdag i detailhandlen, som vi har haft stort fokus på at planlægge og klargøre. Vi oplever, at rigtig mange handlende tager på shopping i centrene, hvor de

Ny aftale: Lærernes Pension lægger nye boligprojekter hos DEAS17.11.2017 08:11pressemeddelelse

Lærernes Pension har styrket samarbejdet med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS. Parterne har fornyet deres samarbejdsaftaler. DEAS er valgt til at varetage udlejning, administration og efterfølgende drift af selskabets boligprojekter. DEAS administrerer p.t. samlet ca. 68.000 m2 boliger for Lærernes Pension. ”Vi har valgt DEAS som forvalter af vores portefølje, fordi de tilbyder den fulde palet af ydelser, som vi har behov for. Vi har desuden gode resultater fra vores samarbejde om førstegangs-udlejning, fx af Jacobsens Have i Valby, hvor DEAS nåede i mål med fuld udlejning, inden byggeriet stod færdigt. Den slags danner solid grobund for fremtidige fælles projekter,” siger Henrik Walther Mogensen, finansdirektør i Lærernes Pension. Lærernes Pension er blandt de investorer, der satser på udvikling og opførelse af nye boligudlejningsejendomme i landets storbyer, herunder Aalborg som for tiden er i rivende udvikling. ”Vi glæder os til at styrke det tætte samarbejde med Lærernes Pension.

DEAS starter udlejning af PFAs 94 nye lejeboliger i Hillerød6.11.2017 08:16pressemeddelelse

Med over 300 besøgende til åbent hus de seneste to søndage har DEAS startet udlejningen af PFA’s nye, spændende lejeboliger på Nordre Jernbanevej midt i Hillerød. Projektet dækker fire byhuse og en etageejendom. Projektet er endnu et skridt i realiseringen af PFA Ejendommes nye boligstrategi. Tidligere på året igangsatte DEAS i den sammenhæng udlejningen af Frederikskaj 2 i København samt Havnehusene i Aalborg på vegne af PFA. ”Hillerød er med kombinationen af lokalt byliv, naturskønne omgivelser og gode forbindelser til København oplagt for os at investere i. I projektet har vi gået efter bred appel og diversitet ved at opføre flotte gedigne lejeboliger fra to til fire værelser, og derfor tror vi også på, at der vil være bred efterspørgsel på boligerne,” siger Michael Bruhn, direktør i PFA Ejendomme. Behov for flere boliger i Hillerød I Hillerød Kommunes seneste befolkningsprognose anslås der en stigning på over 8.000 borgere i perioden fra 2016 til 2026. ”Der forventes en stigning i

PensionDanmark styrker samarbejdet med DEAS3.11.2017 13:02pressemeddelelse

PensionDanmark har valgt at forny deres samarbejdsaftale med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS, der er landets førende inden for administration, drift og udvikling af ejendomme. DEAS og PensionDanmark indledte samarbejdet i 2004, og PensionDanmark har nu valgt at fortsætte med DEAS som samarbejdspartneren, der skal stå for administration og drift af selskabets ejendomme og lejemål inden for erhverv og bolig. ”DEAS er en effektiv samarbejdspartner inden for ejendomsforvaltning, og vi trækker med stor tilfredshed på deres kompetencer. At selskabet for nylig er blevet ISO-certificeret har yderligere overbevist os om, at DEAS er den rette partner for os, når det gælder administration og drift af vores ejendomme. Jeg har derfor høje forventninger til samarbejdet,” siger Marius Møller, ejendomsdirektør i PensionDanmark. På vegne af PensionDanmark administrerer DEAS pt. en ejendomsportefølje bestående af hovedsageligt erhvervsejendomme- og lejemål, der udgør ca. 500.000 m2, primært kontorer,