Fredag er ukens beste dag, tett etterfulgt av lørdag

5.7.2017 06:00 | YouGov Norway AS

Nordmenn er ikke i tvil om at mandag er ukens verste dag. De strides imidlertid mer om hva som er ukens beste dag.

Hvilken dag i uken liker du best og minst?

Mandag er ingen populær dag. 2 av 5 (38 %) liker mandagen dårligst, og bare 4 % har mandagen som sin beste dag. Den nest mest upopulære ukedagen er tirsdag (11 %) og søndag (9 %).

Uttrykket «Lille-lørdag» (onsdag) er ifølge undersøkelsen bare en myte. Kun 2 % hver har denne dagen som mest og minst likt.

Når det gjelder ukens beste dag, er nordmenn mer splittet. Fredag er favoritten for 33 % av nordmennene, mens nesten like mange (28 %) har lørdagen som favoritt.

Undersøkelsen er basert på intervju med 1003 nordmenn, som utgjør et nasjonalt representativt utvalg av personer i alderen 18+ år fra YouGov-panelet i perioden 24. – 29. mai 2017. Kilde: YouGov.

YouGov tilbyr en rekke verktøy og analyser som gir innsikt på alle trinn av forbrukernes atferd: BrandIndex er en daglig sporing av nordmenns oppfatning av mer enn 250 varemerker og gir deg et sanntidsbilde av ditt eget varemerke, dine konkurrenter og sektoren som helhet. Omnibus er vår representative undersøkelse for hele landet. Den gir deg svar på spørsmålene dine på bare 48 timer.

I tillegg til våre egenutviklede produkter, tilbyr vi et komplett utvalg av kvantitative og kvalitative tjenester til analyse og rådgivning og hjelper deg med å besvare kritiske spørsmål.