Frankrigs præsident Emmanuel Macron møder dansk erhvervsliv i Industriens Hus

Efter indbydelse fra Hendes Majestæt Dronningen kommer Frankrigs præsident, H.E. Emmanuel Macron på statsbesøg i Danmark den 28.-29. august 2018. Det seneste franske statsbesøg blev afholdt i 1982.

Som en del af statsbesøget mødes Frankrigs præsident med dansk erhvervsliv i Industriens Hus. H.K.H. Kronprinsen og statsminister Lars Løkke Rasmussen deltager også i det fransk-danske ”Business Forum”.

Præsidenten vil deltage i debat med centrale personer fra dansk erhvervsliv og med arbejdsmarkedets parter. Det sker under temaet ”Transforming France: A Nordic Perspective”.

Udgangspunktet for mødet er dermed emner som den danske arbejdsmarkedsmodel, det danske uddannelsessystem, international handelspolitik, europæisk erhvervslovgivning, digitalisering, innovation og investeringer i Frankrig.

Blandt deltagerne er over 30 franske virksomhedsledere samt en række danske virksomheder med store investeringer i Frankrig. De mødes også, når Dansk Industri efter arrangementet med præsidenten organiserer møder mellem de franske og danske virksomhedsledere, der får en unik mulighed for at knytte nye erhvervsrelationer.

Det fransk-danske ”Business Forum” finder sted den 29. august fra kl. 8.45 - 10.45 hos Dansk Industri i Industriens Hus på Rådhuspladsen i København.

For yderligere oplysninger - kontakt pressekoordinator Jeppe Bo Rasmussen, jebr@di.dk, tlf.: 2440 1897.

Akkreditering for pressen er nødvendig og skal ske via ”The International Press Center in Denmark”.

DI: Ny cybersikkerhedsstrategi giver mere sikkert Danmark7.1.2019 10:10Pressemeddelelse

Som del af regeringens nationale strategi for cyber- og informationssikkerhed har seks af de mest samfundskritiske sektorer i dag offentliggjort sektorstrategier for styrket cybersikkerhed i energi-, tele-, søfart-, finans-, transport- og sundhedssektoren. DI mener, at der dermed er taget et første vigtigt og nødvendigt skridt frem mod et mere sikkert Danmark. Danmark er som et af de mest digitale samfund i verden helt afhængigt af, at vores digitale infrastruktur som mobilmaster og bredbåndsnetværk er sikre og beskyttede. ”Et samfund uden strøm, uden internetforbindelse eller mulighed for at betale digitalt kan hurtigt blive virkelighed, hvis vi ikke tager cybersikkerhed alvorligt. Det kan både føre til enorme omkostninger og tab af menneskeliv, hvis cybersikkerheden halter i vores samfundskritiske sektorer. Derfor er de nye sektorstrategier vigtige”, siger Lars Frelle-Petersen, direktør i DI. DI vil arbejde aktivt for at få de nye strategier til at virke i de kommende år. ”Det er vig

Risk Manager of the Year 201813.12.2018 13:37Pressemeddelelse

Head of Risk Management LENE RITZ fra ENERGINET er i dag kåret til Risk Manager of the Year 2018 ved et arrangement i Dansk Industris Risk Management forening, DARIM. Lene Ritz modtager prisen for at have sat kombinationen af strategi (Enterprise Risk Management) og operationel risikostyring på direktionens landkort i Energinet. Desuden gives prisen for, at Lene Ritz har fået strategisk risikostyring implementeret i virksomhedens governance-modeller, og hun har gjort fokus på risici til en helt naturlig del af tankesættet. Lene Ritz har gennem ti år sat et markant og innovativt fingeraftryk på risikostyringen i Energinet. Virksomheden, der er offentlig, er ved lov forpligtet til at varetage stadig flere opgaver i den nationale infrastruktur. Undervejs har Lene Ritz som Risk Manager skullet håndtere, at Energinets anlægsværdier er firedoblet, at der er etableret en række datterselskaber og at Energinet har udviklet sig fra en rolle som rent national energiaktør til en international spil