Frankrigs præsident Emmanuel Macron møder dansk erhvervsliv i Industriens Hus

Efter indbydelse fra Hendes Majestæt Dronningen kommer Frankrigs præsident, H.E. Emmanuel Macron på statsbesøg i Danmark den 28.-29. august 2018. Det seneste franske statsbesøg blev afholdt i 1982.

Som en del af statsbesøget mødes Frankrigs præsident med dansk erhvervsliv i Industriens Hus. H.K.H. Kronprinsen og statsminister Lars Løkke Rasmussen deltager også i det fransk-danske ”Business Forum”.

Præsidenten vil deltage i debat med centrale personer fra dansk erhvervsliv og med arbejdsmarkedets parter. Det sker under temaet ”Transforming France: A Nordic Perspective”.

Udgangspunktet for mødet er dermed emner som den danske arbejdsmarkedsmodel, det danske uddannelsessystem, international handelspolitik, europæisk erhvervslovgivning, digitalisering, innovation og investeringer i Frankrig.

Blandt deltagerne er over 30 franske virksomhedsledere samt en række danske virksomheder med store investeringer i Frankrig. De mødes også, når Dansk Industri efter arrangementet med præsidenten organiserer møder mellem de franske og danske virksomhedsledere, der får en unik mulighed for at knytte nye erhvervsrelationer.

Det fransk-danske ”Business Forum” finder sted den 29. august fra kl. 8.45 - 10.45 hos Dansk Industri i Industriens Hus på Rådhuspladsen i København.

For yderligere oplysninger - kontakt pressekoordinator Jeppe Bo Rasmussen, jebr@di.dk, tlf.: 2440 1897.

Akkreditering for pressen er nødvendig og skal ske via ”The International Press Center in Denmark”.

Stor messe hjælper internationale medarbejdere med at finde bolig12.11.2018 07:00pressemeddelelse

Danske virksomheder kan ikke undvære udenlandske talenter, og stadig flere internationale højtuddannede tager springet og flytter til Danmark. Men de har problemer med at finde et sted at bo – i hvert fald et, som de kan betale. Derfor inviterer Dansk Industri og International House nye internationale borgere til messen Housing Fair, der hvert år er et stort tilløbsstykke for internationale talenter. Housing Fair finder sted d. 14. november 2018.

Er blockchain klar til erhvervslivet?9.11.2018 13:12Presseinvitation

Det nye internet er det blevet kaldt. Blockchain er sidste ny skrig i den teknologiske udvikling, som ventes at få stor betydning for samfundet og for erhvervslivet. Blockchain kan blandt andet bruges til at forhindre kopiering og forfalskninger. Blockchain er mere end hype. Men er teknologien klar til brug i erhvervslivet – og er erhvervslivet klar? Det er nogle af de spørgsmål, som DI Digital og Nordic Blockchain Association fokuserer på nu.