Fra Vestdanmark til Østamerika: Islandske PLAY lancerer ruter fra Billund, Aarhus og Aalborg til USA

Det islandske flyselskab, PLAY, der i særlig grad er kendt for sine lavprisflyvninger, præsenterer i dag tre nye ruter, der skal flyve jyder og fynboer til Island og USA. De tre ruter er dermed en betragtelig udvidelse af PLAY’s aktivitetsniveau i Danmark, der hidtil kun har omfattet flyvninger ud af København. Billetsalget åbner 5. januar og rejseperioden fra Aalborg, Aarhus og Billund strækker sig fra sommeren til efteråret.

Det er under et år siden, at det islandske flyselskab, PLAY, præsenterede sin første destination i Skandinavien, København. Siden da har et væld af rejseglade danskere benyttet muligheden for at flyve til østamerikanske populærdestinationer som New York, Boston, Washington og Baltimore via Island, i et attraktivt prisleje. Nu er det islandske flyselskab klar til at satse yderligere på Danmark.

Billetterne til sommersæsonen sættes til salg i dag

I dag bliver der sat knappenål i hele tre nye destinationer, når PLAY åbner salget af flybilletter fra Billund, Aarhus og Aalborg til USA og Island. De tre ruter vil operere i sommerperioden med to ugentlige flyvninger fra hver enkelt destination:

• Billund-ruten til Island og USA vil flyve fra 15. juni til 29. oktober 2023 på torsdage og søndage.
  • Aarhus-ruten til Island og USA vil flyve fra 12. juni til 15. september på mandage og fredage.
  • Aalborg-ruten til Island og USA vil flyve fra 10. juni 2023 til 23. oktober 2023 på tirsdage og lørdage.

PLAY’s direktør, Birgir Jónsson er yderst tilfreds med at PLAY nu udvider sit danske netværk:

"Det er en kæmpe mulighed for PLAY at kunne tilbyde flyvninger mellem Aalborg, Aarhus og Billund til Island og USA. Generelt er rejseudbuddet til vestdanskerne alt for småt, og derfor er vi glade for at kunne skabe en overskuelig bro til fantastiske destinationer, som også er til at betale. Vi glæder os til at sætte skub i vestdanskernes rejsedrømme” siger han.

Et ungt flyselskab med store planer

Siden lanceringen af PLAY i 2020, er det gået stærkt for det islandske lavprisflyselskab. PLAY’s helt nye Airbus A321Neo og A320NEO-fly forbinder nu mere end 30 destinationer i Europa med USA’s østkyst via Island, og selskabet formåede at skabe positive tal på bundlinjen i tredje kvartal af 2022. Samtidig viser den nyeste traffikrapport, at 98,2% af PLAY’s fly lettede til tiden i november. Disse tal er et resultat af PLAY’s kerneprincipper, ifølge direktør, Birgir Jónsson:

”Hos PLAY er det absolut vigtigste for os at skabe en god rejseoplevelse fra booking til landing. Vi vægter sikkerhed over alt andet og sørger for, at vores service altid er strømlinet og venlig. Dette er afgørende for, at vi altid giver vores kunder en følelse af, at de får meget for pengene – hvilket vi i særdeleshed gør en dyd ud af i disse tider. Jeg er sikker på, at jyderne også er klar til at få mest muligt ud af deres rejsebudget” siger han.

Billetter kan købes allerede nu på www.flyplay.com.

For mere information:

Pressekontakt for PLAY i Danmark, Caroline Olesen, Grey Public – tlf og mail:

+45 22257976 og caroline.olesen@grey.com

PLAY er et lavprisflyselskab, der fra 2022 flyver fra Island til 30+ destinationer i Europa og Nordamerika. PLAY flyver med nye Airbus A321NEO og A320NEO fly med en enkel og  strømlinet service, der giver rejsende mulighed for at betale mindre og stadig få en god rejseoplevelse. Sikkerheden er det vigtigste for PLAY, men også tidspræcision, enkelhed, glæde, lave priser og omtanke for miljøet er en del af flyselskabets kerneprincipper.

Ny rute åbner til sommer: PLAY vil gøre Canada til danskernes nye drømmedestination10.1.2023 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

I dag offentliggøres en ny luftbro fra Danmark til Toronto, Canada. Den nye rutes fordelagtige pris- og serviceniveau muliggøres af en mellemlanding på Island. Det er kun få dage siden, at PLAY satte lufthavnene i Aalborg, Aarhus og Billund på sit verdenskort. Disse tre lufthavne, samt Københavns Lufthavn, får nu adgang til selskabets spritnye rute til Canada. PLAY byder nu på direkte flyvninger til fem Nordamerikanske destinationer via Island: New York, Washington, Boston, Baltimore og Canada. 10. januar 2023: Det islandske flyselskab, PLAY præsenterer i dag sin femte nordamerikanske destination, Toronto i Canada. Det er ikke mere end tre år siden, at PLAY blev grundlagt, men selskabet kan allerede bryste sig af 31 destinationer i Europa og USA, der er forbundet af Keflavik Lufthavn i Reykjavik på Island. PLAY har indtil nu haft fire nordamerikanske destinationer i Nordamerika, men nu sætter selskabet en ny knappenål i Toronto, Canada. PLAY’s CEO, Birgir Jónsson er yderst tilfreds med

Traffikrapport afslører: PLAY har firedoblet antallet af passagerer på et år7.12.2022 12:08:50 CET | Pressemeddelelse

København 7. december 2022: Det islandske flyselskab, PLAY vækster stadig voldsomt, hvilket den seneste traffikrapport fra selskabet beviser. PLAY transporterede 75.396 passagerer i november 2022, hvilket er mere end fire gange så mange passagerer som flyselskabet transporterede i november 2021. Belægningsgraden i november var 79,1%, hvilket er et lille fald sammenlignet med en belastningsfaktor på 81,9% i oktober. Særligt ruterne til og fra London, Paris og Tenerife var meget populære - med en belægningsgrad på omkring 90 procent. 29,8% af PLAY’s passagerer rejste fra Island, 30,9% rejste til Island og 39,3% var transferpassagerer (VIA). PLAY’s flyvninger havde en rekordhøj on-time performance (OTP) i november på 98,2%, sammenlignet med 95,4% i oktober. "Man kan roligt sige, at vores traffiktal er tilfredsstillende for november, som historisk set er en lavsæsonmåned. Særligt er det fantastisk at se vores 90% belægningsfaktor for London og Paris, der begge er meget vigtige destinatione