Fra piccoline til forsikringsrådgiver

Forsikringsrådgiver Ann Andersen, 58, Årslev, har været ansat hos GF Forsikring gennem 40 år.
Ann Andersen har været 40 år på samme arbejdsplads. (Foto: Alex Tran)

Det har været 40 år i samme virksomhed, men ikke to af årene har været ens. Ann Andersen startede i 1979 som piccoline i policeafdelingen på GF Forsikrings tidligere hovedkontor i Næsby. Her arbejdede hun senere i både økonomi- og postafdelingen, indtil hun i 2003 kom til servicegruppen, som kundecentret dengang hed.

I 2007 flyttede hun med resten af medarbejderne i det kundeejede selskab til det nuværende hovedkontor, GF Huset i Tarup, hvor hun i dag er ansat som forsikringsrådgiver.

Ann er et af GF Husets mest kendte - altid smilende - ansigter. Hun sidder nemlig tæt på hovedindgangen, hvor hundredevis af kolleger og gæster hver uge kommer og går. Fra sin plads mestrer hun både at rådgive kunderne over telefonen og at hjælpe kolleger og gæster med stort og småt.

- Jeg har altid godt kunnet lide at have gang i mange ting på en gang, fortæller jubilaren, der var fyldt 50 år, da hun tog imod tilbuddet om at blive videreuddannet inden for salg og rådgivning. - Hvis man tager imod de udfordringer, der kommer på ens arbejdsplads, så bliver det aldrig kedeligt, og man holder sig skarp, fortsætter Ann.

Hun er kendt som en både fagligt dygtig og omsorgsfuld kollega, men vil ikke sættes op på en piedestal: - Jeg gør bare mit bedste hver dag. Og det vil jeg blive ved med, slutter jubilaren, der har som mål at fortsætte med at gå glad på arbejde hver dag.

Ann Andersen stammer fra Odense og bor i dag i Årslev, hvor fritiden går med at passe hus og have. Hun elsker oplevelser og nyder at gå ture i lokalområdet eller rundt om i Danmark. Og her i sommer har hun desuden forkælet sig selv med en velfortjent ferie til Mallorca sammen med sin søster.

Ann Andersen har været 40 år på samme arbejdsplads. (Foto: Alex Tran)