BazoomBazoom

Fra nul til 15.000 biler på en uge!

Nylanceret bil-portal er kommet flyvende fra start og tager konkurrencen op med bilbranchens etablerede kræfter.
BilHandel er Danmarks nyeste bil-marked som findes både som webside og en gratis App

Med mere end en halv mio. brugtvognssalg hvert år er markedet for brugtbilhandel i konstant bevægelse. Nu har den nye portal BilHandel set dagens lys. Den er blevet til i et samarbejde mellem folk fra bilbranchen, som bl.a. har været med til at starte BilBasen op, og folk med erfaring fra nogle af de største online markedspladser herhjemme og i udlandet såsom DBA og eBay.

Bilkøbet starter på nettet

Det er ingen hemmelighed at online research spiller en stor rolle og langt de fleste bilkøbere begynder med denne længe før de står med et sæt nye bilnøgler i hånden. Af denne årsag er det også vigtigt, at forhandlerne er tilstede online og giver kunderne mulighed for at finde frem til deres drømmebil.

- Enhver begyndelse er svær, men i løbet af den første uge lykkedes det at lancere en hjemmeside, en app og gå fra nul til 15.000 biler, siger Kenneth Andersen, en af personerne bag BilHandel.

- Vi har tydeligt kunne mærke, at de danske forhandlere længe har manglet et godt alternativ til BilBasen. Vi er glade for, at der er blevet taget så godt imod BilHandel og vi arbejder hårdt på at rulle en række banebrydende funktioner ud i den nærmeste fremtid, fortsætter Kenneth Andersen.

Privat eller brugtvognsforhandler

BilHandel har både biler fra private og fra bilforhandlere, men der er nogle købsmæssige forskelle, som det kan betale sig at have styr på. Ved køb mellem private giver du afkald på enhver garanti og køber bilen som prøvet og beset, til gengæld kan du ofte hente en økonomisk besparelse ved at handle udenom bilforhandlerne.

Vælger du alligevel at købe en brugtbil hos en forhandler, er du sikret en reklamationsret på to år. Reklamationsretten er et ufravigeligt krav, selvom der er set eksempler på, at forhandlere har forsøgt at udarbejde aftaler om, at reklamationsretten ikke gælder. Sådanne aftaler er dog ugyldige.

Nye tider, ny teknologi, gamle problemer

På baggrund af de seneste årtiers teknologiske udvikling, går vi en spændende fremtid i møde. I løbet af ganske få år er elbilen blevet et helt normalt syn på de danske landeveje, delebilisme har gjort sit indtog og vi er begyndt at diskutere en fremtid med selvkørende biler.

Ifølge Danmarks Statistik har der været 550.000 brugtvogns-salg over det sidste år. Det er imidlertid stadig klassiske problematikker såsom kilometerfusk og restgæld, der udgør de mest hyppige faldgruber. Derfor har BilHandel etableret et samarbejde med TjekBil, en hjemmeside og app, som giver dig mulighed for at undersøge biler for restgæld, kilometerfusk og gennemse synsrapporter inden du køber. På den måde kan du selv sikre, at den nyerhvervede brugtbil ikke bliver en alt for dyr fornøjelse.

Billeder

Information om Bazoom

Bazoom
Klostergade 56C
8000 Aarhus

BilHandel.dk er Danmarks hurtigt voksende ny markedsplads for køb og salg af biler i DK.

www.bilhandel.dk