Fra kjolebutik til moderne bankafdeling

Inden jul flytter Sparekassen Kronjylland ind i nye, permanente lokaler i Aalborg
Områdedirektør Keld Jakobsen glæder sig til at byde kunderne velkommen i en 1184 m² spritny afdeling i Aalborg.

Det kræver en del, når et tidligere butiksareal skal forvandles til en bankafdeling med moderne mødefaciliteter. Den manøvre er Sparekassen Kronjylland netop ved at færdiggøre på Nålemagervej i Aalborg, hvor håndværkerne har været i fuld sving de seneste mange måneder. Inden jul flytter Sparekassens medarbejdere ind i de lokaler, der senest har huset møbelforretningen ILVA (tidligere IDEmøbler).

– Vi har lige siden vores åbning i juli 2018 kunnet tilbyde vores kunder rådgivning og møder på Nålemagervej, men fra midlertidige lokaler. Nu glæder vi os til at kunne tage imod dem i en spritny afdeling på 1184 m² fordelt på to etager, fortæller områdedirektør Keld Jakobsen.

Nye kundebehov
Ejendommen blev oprindeligt bygget midt i 60’erne til Kjolefabrikken Racell og har huset forskellige forretninger; senest møbelforretningen ILVA, som stadig holder til som nabo på et mindre areal. Væk er kjoler og møbler, og i stedet er moderne skriveborde, møderum og hyggelige siddegrupper flyttet ind i lokalerne, hvor alt er opført på ny: Gulve, lofter og vægge.

– Lokalerne havde stået ledige nogle år, da vi overtog dem, og bygningen var meget slidt. Vi har fået afdelingen indrettet, så den nu lever op til de ønsker, vi møder hos moderne bankkunder. De søger ikke længere hjælp til at hæve og sætte penge ind, men kommer i højere grad ind i vores afdeling for at få økonomisk rådgivning og holde møde med deres personlige rådgiver. De kommer i forbindelse med køb af bil og hus, når de skal giftes, pensioneres eller får færre eller flere penge mellem hænderne. Det er derfor helt afgørende for os med mange og gode mødefaciliteter, og den efterspørgsel er vi nu gearet til med 11 mødelokaler, fortæller Keld Jakobsen. Han tilføjer, at afdelingen har fået langt over 1.000 nye kunder bare i 2019.

Nyudnævnt afdelingsdirektør og reception
Når de 11 sparekassemedarbejdere 1. januar er flyttet ind i de nye lokaler, bliver det med den hidtidige privatkundechef Michel Søbygge som afdelingsdirektør. Samtidig får områdedirektør Keld Jakobsen ansvaret for syv af Sparekassens afdelinger:

– Det har hele tiden været meningen, at jeg skulle være områdedirektør for flere afdelinger, og det sker nu, hvor jeg får tilføjet Mariager, Spentrup, Auning, Øster Tørslev, Ebeltoft og Grenaa til mit område. Denne udvidelse har gjort det muligt for mig at gøre Michael Søbygge til afdelingsdirektør i Aalborg. Jeg vil selvfølgelig stadig have min base i Aalborg, som samtidig er områdecenter for de syv afdelinger. Derudover vil jeg fortsat spille en meget aktiv rolle i afdelingen med fokus på erhvervskunderne, forsikrer områdedirektøren.

Afdelingen holder nytårskur og reception 24. januar i tidsrummet 14-17.30, hvor de nye lokaler bliver vist frem. Her deltager også Sparekassens adm. direktør Klaus Skjødt.

Den kommende afdelingsdirektør Michael Søbygge fortæller, at der er spændende planer for afdelingen:

– I det nye år udvider vi med et ungeteam, som særligt skal opsøge og rådgive unge kunder i Aalborg. Til dette team er jeg netop ved at søge to ungerådgivere, forklarer han.

1. januar er privatkundechef Michael Søbygge afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjyllands afdeling i Aalborg.