Fra Italien til Aulum

Italiensk kvinde fandt frem til akupunktør John Boel – og fik synet tilbage

Rosanne Fadda var villig til at gå langt for at få hjælp til øjensygdomme, der truede med at gøre hende blind. Det kom hun også til, men rejsen fra Italien til Aulum i Vestjylland viste sig at være udgiften og besværet værd, så rigeligt endda.  Akupunktør John Boel blev manden, der gav den italienske apoteker sit syn tilbage!

En alvorlig nethindesygdom kombineret med grøn stær på det ene øje var diagnosen, som Rosanna Faddas egen øjenlæge havde måttet melde pas over for.

- Jeg mistede synet på det ene øje for nogle år siden. Så da jeg begyndte at se dårligt med mit raske øje, blev jeg virkelig bange for at blive blind på det også. Min øjenlæge kunne ikke hjælpe, men sammen undersøgte vi alle mulige lægevidenskabelige og alternative muligheder. Øjenlægen nåede frem til den konklusion, at lægevidenskaben ikke kunne hjælpe, fortæller Rosanna Fadda.

Via Google fandt øjenlægen Marina Fancellu og hendes patient frem til en dansk metode, der hedder AcuNova - ny akupunktur.

- Vi valgte at prøve den behandling. Min øjenlæge er taget med herop for at lære at bruge den nye akupunktur-teknik, fortæller Rosanna Fadda. Inklusive en tolk har tre italienske kvinder nu tilbragt to uger i Aulum med hyppige besøg hos Boel Akupunktur.

Effekt efter en uge

Allerede efter de første behandlinger forsvandt ”gardinerne” for øjet, og Rosanna Fadda kunne begynde at læse uden lup, hvorimod hun ikke kunne se bedre på lang afstand. Efter en uge blev langsynet også bedre, og det har konstant forbedret sig siden.

- Det er fantastisk, at jeg kan kende andre mennesker og se tv igen. Behandlingen har virket, og jeg er bare så glad, udbryder Rosanna Fadda.

Øjenlæge Marina Fancellu er også imponeret:
- Det er rigtig spændende, at akupunkturen virker på min patient. Det er lidt af et mirakel. Jeg er imponeret over den effekt, behandlingen har, og jeg har derfor fået lov til at lære, hvordan man sætter nålene, så jeg kan bruge behandlingen på mine andre patienter, som jeg ikke kan hjælpe med andre metoder, siger Marina Fancellu.

Øjenlægen skal senere på året deltage i et seminar for at lære mere om, hvordan teknikken bruges.

Virker gennem nervesystemet

Akupunktør John Boel har i 12 år arbejdet med en form for akupunktur, der er anderledes end den klassiske kinesiske. I stedet for at operere via de såkaldte meridianer benytter AcuNova nervesystemet og hjernen som færdselsårer til at påvirke lidelser og sygdomme med nålestik.

- Når kroppens naturlige helbredelsesproces af en eller anden årsag er gået i stå, kan AcuNova starte den igen. Foruden behandling af blinde og svagsynede har den nye teknik vist sig effektiv til behandling af akutte og såkaldte kroniske smerter, fortæller John Boel, der ofte har patienter fra mange lokaliteter i Danmark.

Indtil nu har godt 4.000 fra 50 lande lært AcuNova (der tidligere hed Akupunktur 2000), heriblandt omkring 100 øjenlæger.  Læs mere om metoden på www.akupunkturavisen.dk .

Billeder

Øjenlæge Marina Fancellu (t.v.) er imponeret over effekten af de nåle, akupunktør John Boel stikker i deres fælles patient Rosanna Fadda. Foto ved Boel Akupunktur.

Information om Boel Akupunktur ApS

Boel Akupunktur ApS