Fra at være den generte pige til hende, der går forrest: Thea fra Aalborg er Årets Elev i Lidl

22-årige Thea Nørgaard Eduardsen fra Aalborg er kåret til Årets Elev i Lidl. I alt er 19 Lidl-elever fra hele Danmark blevet færdiguddannet og fik overrakt deres elevdiplom ved et arrangement på Hotel Scandic i Kolding. For Thea har elevuddannelsen givet hende meget mere med videre, end hun havde turde håbe på.
Thea Nørgaard Eduardsen er kåret til Årets Elev i Lidl.

For to år siden tilmeldte Thea sig Lidls uddannelsesforløb, der kombinerer praktik med teori, efter hun havde arbejdet som både ungarbejder, butiksansat og salgsleder hos dagligvarekæden. Det er nu kulmineret med, at hun er blevet kåret som Årets Elev i dagligvarekæden, og det har været en spændende og utrolig lærerig rejse.

”Noget af det, jeg tager med mig fra min elevtid i Lidl, er, hvor meget man som menneske kan blomstre og vokse med sine opgaver, når man påtager sig et ansvar. Jeg gik fra at være en ret genert pige til at være hende, der går forrest. Hvis jeg ikke havde været elev i Lidl, tror jeg ikke, at jeg havde udviklet mig lige så meget personligt og fagligt,” fortæller Thea.

Uddannelseschef i Lidl Mia Lindenskov er en af de uddannelseschefer, der sammen med undervisere har været med til at indstille og udvælge Årets Elev, og hun har følgende forklaring på, hvorfor valget er faldet på Thea.

“Det er især på baggrund hendes selvstændighed og sit rationelt tænkende og meget proaktive sind, at hun er blevet kåret til Årets Elev,” og hun fortsætter:

“Thea har gennem hele sin elevtid præsteret på et utrolig højt niveau. Hun er loyal, arbejdsom og kender alle rutiner i butikken. Thea ville i dag kunne bære ansvaret for at åbne og lukke butikken, hvorfor hun også tiltræder som souschef allerede efter endt elevforløb. Thea har ekstremt høje standarder og krav til sig selv, og hun arbejder hver dag på at leve op til dem. Thea lever dermed 100% op til alle vores værdier; Vi stræber efter mere, vi tager ansvar og vi gør hinanden bedre.”

Prøvede kræfter som butikschef i en uge
Gennem Lidls elevuddannelse får eleverne fyldt rygsækken med erfaring, ansvar og tillid, som er med til at give dem et godt afsæt til fremtidens arbejdsmarked, hvor der også er rig mulighed for at fortsætte karrieren i Lidl.

”Vi er meget stolte over vores elever, som i høj grad gennemgår en stor forandring både fagligt og personligt på de to år, vi har dem. At se måden de samarbejder på og løfter i flok, er enormt betryggende for fremtidens arbejdspladser. Heldigvis er vi heldige, at mange af vores elever vælger at fortsætte deres karriere i Lidl,” fortæller Pernille Thomsen, HR Manager hos Lidl.

Undervejs i elevuddannelsen har eleverne fået tildelt masser af ansvar, heriblandt da de tilbage i marts fik ansvaret for at drive en butik i Horsens på egen hånd i fem dage. Her fik Thea rollen som midlertidig butikschef. En opgave som har inspireret hende til at udforske lederrollen, hvorfor hun allerede til efteråret starter på et forløb som souschef-trainee i Lidl med drømmen om at blive butikschef i Lidl en dag.

Selvom drømmene er store, så kan Thea nyde sin flotte kåring og en check på 5.000 kr. for sit store arbejde. Og hvis hun skal give et råd videre til andre, der drømmer om det samme, som hun gjorde for år tilbage, er det:

”Bare spring ud i det; om det er elevuddannelsen eller andre opgaver. Jeg har selv lært at sige ja til ting, som jeg ellers ville have en tendens til at se som en udfordring. Det har givet mig en større tro på mig selv og det giver selvtillid, når man fuldfører det, man sætter sig for. Her kommer man langt med nysgerrighed, samarbejde og gå-på-mod,” afslutter Thea.

Lidls elevuddannelse:

• Lidl har uddannet elever siden 2011
  • Uddannelsen varer to år og består af otte skoleophold af hver en uges varighed, og eleverne får løn under hele uddannelsen.
  • Der afholdes, udover de obligatoriske skoleophold, otte elevdage i løbet af elevernes 2-årige uddannelse. Fokus er på elevernes faglige og personlige kompetencer.
  • Lidl giver sine elever mulighed for et praktikophold i en anden europæisk Lidl-butik.
  • En Lidl-elev tjener cirka 1.000 kroner mere om måneden før skat, end overenskomsten tilsiger.

Thea Nørgaard Eduardsen er kåret til Årets Elev i Lidl.
I alt er 19 Lidl-elever fra hele Danmark blevet færdiguddannet i år.
Det blev fejret på Scandic Hotel i Kolding.
I marts fik årets elevhold ansvaret for at drive en butik i Horsens på egen hånd i fem dage. Her taler Thea Nørgaard Eduardsen med adm. direktør i Lidl, Jens Stratmann.

Carl Blochs Gade 89

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 151 danske butikker.Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.

Lidl Danmark er ny hovedpartner på Madens Folkemøde22.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Når Madens Folkemøde slår dørene op 31. maj - 1. juni 2024, er det med en ny hovedpartner ved bordet. Lidl Danmark og Madens Folkemøde har indgået et partnerskab, som blandt andet betyder, at der i 2024 er særligt fokus på relationen mellem sundhed og mad, at Lidl Danmark bakker op om Ungdommens Madmøde, og at Madens Folkemøde får besøg af Lidl Danmarks danske producenter fra En Bid af Danmark.