DI Skive Viborg

Fra arbejdsdreng til nøglemedarbejder på fem år

20-årige Morten Nielsen begyndte som arbejdsdreng hos Danlaser A/S i Skals. Fem år senere er han på vej til at blive udlært som smed, og han er for længst blevet en af virksomhedens nøglemedarbejdere. Morten Nielsen modtog i dag prisen som Årets Lærling af DI Skive/Viborg.

Selvom Morten Nielsen først er udlært smed til sommer, er han allerede sikret arbejde hos Danlaser. Det skyldes, at han er omhyggelig, og at der er høj kvalitet i det arbejde, han laver.

- I år har vi valgt en lærling med faget som sin hobby. Faktisk med faget som sin livsstil. Han startede som fejedreng i et par år, inden han kom i lære. Siden da er det bare tordnet fremad. Han har et højt fagligt niveau kombineret med en dedikation til virksomheden, sagde DI Skive/Viborgs afgående formand Palle Damborg, da han overrakte prisen som Årets Lærling til Morten Nielsen.

Produktionschef hos Danlaser, Morten Justesen, begrunder indstillingen af Morten Nielsen med, at han har hænderne usædvanligt godt skruet på. Han påtager sig jævnligt opgaver, der ligger uden for sine egentlige arbejdsområder. For eksempel reparerer og vedligeholder han maskiner, værktøj og udstyr på virksomheden.

- Han går utrolig meget op i sit arbejde og udfordrer gerne sig selv. Men også indenfor det arbejdsmiljømæssige område brænder Morten igennem. Han er for nyligt blevet valgt som produktionens arbejdsmiljørepræsentant, og er gået ind i denne opgave med gå-på-mod og vilje til at vedligeholde og optimere virksomhedens samt sine kollegaers arbejdsmiljømæssige adfærd, siger Morten Justesen.

Lærlingeprisen har til formål at hædre en dygtig elev eller lærling. Udvalget, som vælger Årets Lærling blandt de indstillede, kigger blandt andet på, om lærlingen er flittig, hjælpsom, opfindsom og en god kammerat. Og om lærlingen har ydet en særlig social og faglig indsat.

- Lærlingeprisen er vigtig, fordi den giver os muligheden for at hylde morgendagens arbejdskraft. Prisen gives for at sætte fokus på de dygtige lærlinge, som der findes massevis af i vores virksomheder, sagde Palle Damborg ved prisoverrækkelsen.

Prisoverrækkelsen fandt sted i forbindelse med DI Skive/Viborgs erhvervstræf på Golf Hotel Viborg. Morten Nielsen fik et diplom, ur og blomster.

Yderligere oplysninger fås hos Morten Justesen, Danlaser tlf. 6142 6194 eller konsulent Dennis Jensen, DI, tlf. 2065 5202

Information om DI Skive Viborg

DI Skive Viborg

For yderligere information om DI Skive/Viborg:

Konsulent Dennis Jensen

Følg pressemeddelelser fra DI Skive Viborg