Fra analog til digital tidsalder i Sundhøj Energihus

En donation på 28.000 kr. fra Andelskassen kombineret med InterAktivs ekspertise giver GO2Green-partnerne et ansigtsløft.

GO2Greens grønne demonstrationshus, Sundhøj Energihus på Eskærvej 73 på Tåsinge, eksisterer ene og alene i kraft af de beløb, det inventar og den arbejdskraft, som GO2Greens partnere løbende har doneret. Investeringen kommer selvsamme partnere til gode, da de til gengæld får et udstillingsvindue uden lige.

Der er sket en opgradering af disse udstillingsfaciliteter med den seneste donation fra GO2Green-partneren, Andelskassen, og med assistance fra InterAktiv, som ligeledes er partner i foreningen og som konsulent har leveret ideelle, brugervenlige skærmløsninger.

Projektleder i GO2Green, Niels Christian Nielsen, udtrykker sin taknemmelighed over donationen. Han forklarer: ”Hidtil har vi måttet nøjes med roll-ups, skilte og andet trykt materiale, og når nye partnere er kommet ind i foreningen, har vi været nødt til at trykke nyt og kassere det gamle. Med de tre informationsskærme, som nu findes i huset, er dette problem løst, og ikke nok med det; nu kan vi også præsentere vores partnere på den professionelle facon, de fortjener. Hvis en partner låner huset fx til produktpræsentation for potentielle kunder, kan vedkommende i et snuptag præsentere sit eget skræddersyede materiale på skærmene via USB-stik. Det er der virkelig mange muligheder i, og det gælder naturligvis også i undervisningssammenhæng”.

Rom blev som bekendt ikke bygget på en dag, og ligesådan er det med Sundhøj Energihus. Det er der faktisk en mening med. Huset skal aldrig blive færdigt, men være under konstant udvikling, efterhånden som nye løsninger og teknologier vinder frem. Huset er et helt almindeligt rødstenshus fra 1958, og det skal det blive ved med at være. Når man har lavet grønne demo-huse andre steder, er der opført toptunede, CO2-neutrale nybyggerier. Det kan være svært at forholde sig til for den gennemsnitlige boligejer, som bare er interesseret i at finde en energibesparende løsning til sit eksisterende hus. I Energihuset på Tåsinge kan man få håndgribelig inspiration og opleve forskellige løsninger i drift.

En GO2Green-partner, som flittigt gør brug af huset, er Andelskassen, som altså har doneret de 28.000 kr. til informationsskærmene. Privatkundechef Jørn Hjalmar Andersen fortæller: ”Det giver god mening for os at være med i det grønne fællesskab i GO2Green og at bidrage til faciliteterne i Sundhøj Energihus. I Energihuset holder vi uformelle kundemøder i en hjemlig atmosfære, hvor vi sammen kan finde grønne og økonomisk bæredygtige løsninger”.

Pengene fra Andelskassen stammer fra bankens såkaldte lokallånspulje. Lokallånspuljen er et initiativ, hvor Andelskassen lægger 1.000 kr. i en pulje, hver gang en kunde optager et lokallån til fx bolig eller bil. En gang om året bliver midlerne uddelt til gode, lokale formål som altså i dette tilfælde Sundhøj Energihus.

For yderligere information, kontakt venligst: Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank, på telefon 87 99 30 33 / 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Fakta om GO2Green
Der er pt. 54 partnere i GO2Green. Blandt partnerne finder man bl.a. håndværkere, leverandører, forsyningsselskaber, pengeinstitutter, uddannelsesinstitutioner samt en bred vifte af liberale erhverv. Som partner i GO2Green kan man benytte Sundhøj Energihus bl.a. til fremvisning af produkter og services og til afholdelse af møder med meget mere. GO2Green kan kontaktes på info@go2green.dk eller tlf. 20 47 96 38.

Andelskassepris-penge er gået til øget markedsføring overfor turister og aktiviteter for ensomme unge21.12.2018 13:52Pressemeddelelse

Når Andelskassen til marts 2019 afholder sine årlige aktionærmøder, uddeler banken for fjerde gang Andelskassepriser og Sammen kan vi mere-priser for i alt 300.000 kr. Priserne går til enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder, der gør en vigtig forskel i deres lokalsamfund. I 2018 var Hertugbyens Udviklingsforum og Ventilen Sønderborg blandt prismodtagerne. Her fortæller de, hvad de har brugt pengene til.

Martin Outzen ansat som ny kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus7.12.2018 09:09Pressemeddelelse

25-årige Martin Outzen er pr. 1. oktober ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus. Han kommer fra en stilling som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg, hvor han har været i knap 5 år. Martin bor i Aarhus, hvor en stor del af hans fritid går med at være fodbolddommer i 2. division. Derudover bliver fritiden brugt på venner, familie og squash. ”Beslutningen om at rykke teltpælene op og flytte fra Sønderborg til Aarhus var let, for der lå en fantastisk spændende udfordring og ventede på mig i Aarhus filial, som jeg ikke kunne sige nej til. Det er en filial, som har en klar målsætning om, at den skal vokse og blive langt mere synlig i Aarhus, og jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes, da både fagligheden, humøret og stemningen altid er helt i top blandt medarbejderne, og det er selvfølgelig også noget, vores kunder lægger mærke til og kan lide. Jeg er glad for at være blevet en del af holdet i Aarhus og den spændende rejse, vi sammen skal ud på”, siger Martin Outzen. Fr