føtex-varehuse i Nordjylland får flere lokale varer på hylderne

Nordjyderne efterspørger lokale kvalitetsvarer, og derfor gør føtex nu plads til lokale kolonialvarer i alle varehuse i Nordjylland

Siden føtex sammen med entreprenørvirksomheden Go Local i 2014 introducerede lokale varer på hylderne i føtex food, har kunderne kun efterspurgt flere danske varer, hvor fokus på kvalitet, smag, håndværk og traditioner er i højsædet. Derfor afsætter føtex nu plads til lokale varer i alle landets næsten 100 føtex-varehuse, så kunderne i Nordjylland kan gå i den lokale føtex og købe kvalitetsvarer fra nærområdet.

Med det nye initiativ og det landsdækkende kædekoncept 'Smag det lokale' forsøger føtex at imødekomme den stigende efterspørgsel på lokale varer, og samtidig gøre dem lettilgængelige for kunderne.

- Vi oplever i stigende grad, at vores kunder efterspørger lokale varer og har fokus på kvalitet, bæredygtighed og nærhed. Det betyder meget for vores kunder, at de kender det område, varerne kommer fra, fortæller Tore Nederland, sortiments- og projektchef i føtex.

Lokalt stenaldersalt fra Nordjylland

Med konceptet 'Smag det lokale' øger føtex og Go Local kendskabet til lokale fødevarer fra små producenter. I hver føtex er der cirka 20 forskellige lokale producenter og omkring 70 forskellige varer. En af de producenter, der bl.a. leverer til føtex i Nordjylland, er Stenaldersalt fra Rene Varer.

Bag Stenaldersalt står den uddannede kok Johan Von Bulöw, der har udviklet produkterne med nogle af de ældste traditioner for udvikling af salt. Saltet er derfor produceret med klart rent postevand tilsat naturligt udvundet havsalt og hjemmesydet i originale sydekar, og det er selvfølgelig lokalt produceret i Himmerland af Rene Varer.

For Johan Von Bulöw betyder det meget at være en del af Go Local og være på hylderne i føtex. Han glæder sig over initiativet og mener, at det er et klart signal om, at der er stigende efterspørgsel på kvalitet og historie.

- Jeg er meget positiv over føtex' initiativ. Det åbner en platform til at nå ud til et bredere publikum, og det er rigtig dejligt at få lov at bruge den platform. Jeg har ikke bare mine varer på hylderne, men jeg får lov at have mine varer sammen med andre lokale producenter og produkter. Og det er altså rigtig skønt at komme ud med sine varer på en måde, hvor der er kredset om kvalitet, siger Johan Von Bulöw.

Om 'Smag det lolake'

Læs om producenter og samarbejet med Go Local på www.føtex.dk under 'Smag det lokale'.

Kontaktinformation

føtex - Tore Nederland, sortiments- og projektchef i føtex: 8778 5510, tore.nederland@foetex.dk

Go Local - Bjarne Agger Sidelmann, direktør i Go Local, 2116 2655, bjarne@golocalfood.dk

Stenaldersalt fra Rene Varer - Johan Von Bulow, 5250 9752

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Ny undersøgelse: Stort flertal af danskerne vil have tobakken skjult23.10.2018 07:40pressemeddelelse

En ny undersøgelse viser, at et stort flertal på 71 procent af danskerne bakker op om, at butikkerne skjuler tobak og cigaretter. Metoden bygger på gode erfaringer fra udlandet og anbefales af Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen og Lægeforeningen, for at forhindre unge i at blive rygere. Et flertal af danskerne er også parate til at gøre det lovpligtigt at gemme cigaretterne væk. Hver dag begynder 40 børn og unge at ryge, og halvdelen af dem, der bliver ved, ender med at dø af det.