føtex scorer hattrick ved Danish Retail Award
Fredag formiddag blev Danish Retail Award, detailhandlens svar på filmbranchens Oscar, uddelt på Børsen i København, og for tredje år i træk kunne en varehuschef fra føtex lade sig hylde.
Prisen, der gives til de mest entusiastiske og forandringsskabende butiks- og varehuschefer i Danmark, gik blandt andet til Klaus Slotsager, varehuschef i føtex Rosengårdscentret.
- Jeg er naturligvis både glad og stolt. Det er et kæmpe skulderklap at modtage sådan en fornem pris, og det har selvfølgelig stor betydning, at nogen anerkender det arbejde, man laver, siger en glad varehuschef, der efter eget udsagn hver dag arbejder for at gøre en forskel.
- Hver dag går jeg på arbejde med et mål om at gøre en forskel - til gavn og glæde for både kunder og kolleger. Og det tror jeg måske er noget af det, dommerkomiteen har kunne mærke. For jeg forsøger virkelig altid at tænke ud af boksen og udfordre måden, vi gør tingene på, siger Klaus Slotsager.
Dommerkomiteens begrundelse for Klaus som en af vinderne af Danish Retail Award lød blandt andet:
Klaus brænder for varehuset og for resultaterne, men aldrig uden at mennesket er i fokus. I et marked hvor det til tider kan være svært at finde medarbejdere og ledere, er det aldrig en udfordring i føtex Rosengårdcenteret.
Hattrick til føtex
Det er tredje år i træk, at en føtex-varehuschef vinder ved Danish Retail Award, og det er ikke helt tilfældigt, mener føtex' direktør, Thor Jørgensen.
- Det er jo den største pris inden for dansk detailhandel og en stor anerkendelse blandt andre i branchen. Vi er super stolte over, at en varehuschef i føtex hiver prisen hjem for tredje år i træk, og det viser bare, at vi i føtex kan noget helt særligt. Vi arbejder i hele kæden benhårdt på at give vores kunder en god indkøbsoplevelse, og det lykkes kun fordi vi har en masse dygtige og passionerede folk som Klaus og de øvrige kolleger i føtex, siger Thor Jørgensen.
Danish Retail Award uddeles af ZBC Detailgruppen i samarbejde med Dansk Erhverv og Dansk Handelsblad. Klaus Slotsager skal sammen med de to øvrige vinder på en studietur til Hong Kong for at opleve detailhandel i verdensklasse.
Vindere af Danish Retail Award, føtex
- 2017, Klaus Slotsager, føtex Rosengårdscentret
- 2016, Kenneth Gade, føtex Korsør
- 2015, Kasper Mellerkær, føtex Lautrupcentret
Kontaktinformation
Group Communication, Dansk Supermarked Group, telefon: 8778 5002, e-mail: press@dsg.dk
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
Salling Group tager stort skridt mod mere bæredygtig IT-drift med SAP og Microsoft18.1.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group, SAP og Microsoft indgår aftale om langt mere energieffektiv og CO2-besparende it-drift for landets største dagligvarekoncern.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum