føtex lancerer hjemmelevering af fødevarer med markant online-initiativ

Fra starten af næste år vil Salling Group – via supermarkedskæden føtex - tilbyde hjemmelevering af fødevarer. På føtex.dk bliver det muligt at bestille og få leveret dagligvarer helt hjem foran hoveddøren, hvilket forbrugerne efterspørger i højere grad end nogensinde før oven på forårets COVID-19-krise.

Mælk, majs og mørbrader direkte til døren er på trapperne, når Danmarks største dagligvarekoncern, Salling Group, gør klar til at tilbyde hjemmelevering af daglig- og fødevarer med en helt ny onlineplatform. Det lanceres under føtex-navnet på føtex.dk.

Initiativet skal placere Salling Group endnu stærkere på det digitale dagligvaremarked og supplere eksisterende kæder i Netto, Bilka og føtex samt koncernens onlineplatforme, fra BilkaToGo og føtex Køb og Hent til Skagenfood og Fillop.

– Flere og flere kunder flytter deres indkøb fra de fysiske butikker til de digitale supermarkeder, og derfor forbereder vi os på at lancere et nyt tilbud, hvor vi leverer dagligvarer helt hjem foran hoveddøren, via føtex. Vi ønsker at skabe de bedst mulige kundeoplevelser for alle – ligegyldigt hvilken indkøbsform, man foretrækker, fortæller Thor Jørgensen, der er ansvarlig for Salling Groups samlede online-tilbud.

Forbrugerne er klar nu

Siden forårets COVID-19 krise har de danske forbrugere for alvor søgt efter digitale alternativer, når de har skulle klare indkøbene af alt fra pålæg til pasta. Og både omsætningen og efterspørgslen har været markant stigende indenfor onlinehandlen af fødevarer.

– Vi har i de seneste år lanceret en række forskellige koncepter online, og dem har kunderne i den grad taget til sig og meget markant i indeværende år. Det har givet os en lang række erfaringer, vi kan bruge, når vi introducerer hjemmelevering på føtex.dk. Nu er markedet og tiden til at tage skridtet videre, og vi glæder os til at tilbyde kunderne hjemmelevering af føde- og dagligvarer fra føtex, siger Thor Jørgensen.

Løsningen lanceres først i København og senere i andre dele af landet.

- - - - - - -

Fakta:

Salling Group etablerer med en helt ny onlineplatform hjemmelevering af føde- og dagligvarer på føtex.dk.

Med den nye onlineplatform kan kunderne modtage friske dagligvarer - leveret lige til døren.

Løsningen lanceres først i København og senere i andre dele af landet

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Cirka 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Netto lancerer Danmarks første klimamærkning og tester kundernes lyst til at handle mere klimavenligt8.4.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Som den første butikskæde i Danmark vil Netto hjælpe kunderne med at træffe mere klimabevidste valg gennem en klimamærkning af fødevarer. Det sker i en pilottest i udvalgte butikker, hvor skiltning og mærkning af produkterne guider kunderne til de mindre klimabelastende alternativer. Ambitionen er, at det kan bidrage til en fælles klimamærkning på tværs af detailhandlen, som kan medvirke til at reducere Danmarks samlede CO2-udledning.

Nu gemmes tobakken væk i alle butikker: I føtex, Bilka og Netto har det resulteret i 116 mio. færre solgte cigaretter31.3.2021 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Erfaringerne viser, at det virker at skjule smøgerne. Siden Salling Group som de første i 2018 valgte at gemme cigaretterne væk på eget initiativ, er der røget 116 mio. færre cigaretter over disken i føtex, Netto og Bilka. Den 1. april skal tobakken være gemt i samtlige butikker, kiosker og tankstationer, og Salling Group glæder sig over, at alle gennem den nye lovgivning skal bidrage til ambitionen om en røgfri generation i 2030.

Så er føtex i luften med hjemmelevering af dagligvarer19.3.2021 08:35:00 CET | Pressemeddelelse

føtex åbner for hjemmelevering af dagligvarer i hele hovedstadsområdet. Det sker efter en ambitiøs, omfattende og succesfuld testfase. Dermed kan alle københavnere få leveret dagligvarer helt hjem foran hoveddøren fra den velkendte supermarkedskæde, der har ambitioner om at skabe landets bedste online-tilbud, når det kommer til hjemmelevering, med særlig fokus på både service, kvalitet og pris.