Fortinet lancerer verdens hurtigste firewall

Den nye hyperscale firewall fra Fortinet, FortiGate 4800F, er så kompakt, at den beskytter selv de større netværksoperatører på 5G netværket.
Billede:
Tima Miroshnichenko
Billede: Tima Miroshnichenko

København den 22. august 2022 – Virksomheder der behandler meget data og netværksoperatører har et stigende behov for beskyttelse imod cyber angreb – især efter den stigende brug af 5G er kravene til båndbredde steget markant. Fortinet har derfor udviklet en firewall serie, FortiGate 4800F, så hyperscale forningskrævende virksomheder og netværksoperatører nu kan levere et sikkert 5G netværk.

Sikkerhed til organisationer med kritisk infrastruktur

I takt med at flere køber lagringsplads i cloud, har en hybrid Work Place infrastruktur og bruger 5G, stiger antallet af berøringsflader, og dermed også risikoen for cyberangreb. Hyperscalevirksomheder og netværksoperatører har behov for firewalls, der modsvarer deres størrelse og rolle i den kritiske infrastruktur, og FortiGate 4800F er netop målrettet denne vigtige virksomhedstype.

FortiGate 4800F-serien drives af 16 af Fortinets syvende generation netværksprocessorer (NP7), som giver de højeste ydelsestal inden for NGFW. Fortinets Security Compute Ratings viser, at serien leverer op til 34 gange bedre ydeevne end konkurrerende løsninger.

Med FortiGate 4800F kan 5G netværksudbydere nu fortælle deres kunder – også de kunder, der opererer inden for den kritiske infrastruktur - at de trygt kan bruge 5G netværket. FortiGate 4800F skaber imidlertid ikke kun sikker brug af 5G for virksomheder inden for den kritiske infrastruktur, men hjælper også e-detailhandel og andre virksomheder med behov for konstant opskalering, høj ydeevne og sikkerhed.

John Maddison, EVP for produkter og CMO hos Fortinet

"Ingen anden firewall er bedre egnet til at understøtte hyperskalering og 5G. Ikke alene er FortiGate 4800F branchens hurtigste kompakte hyperscale firewall. Det gør at hyperskaleringskunder og mobilnetværksoperatører problemfrit kan skalere deres forretning, uden at forstyrre driften. Kombinationen af ydeevne og skalerbarhed, pakket ind i vores nyeste firewall, vil hjælpe organisationer, med at sikre deres investeringer i hyperscale firewalls. Især med et større brug af 5G, samt mængden og hastigheden af data, der fortsætter i et tempo, vi ikke har set før.”

Tekniske specifikationer af FortiGate 4800F

• Drives af 16 Fortinet syvende generation netværksprocessorer (NP7).
  • Fremskynder 5G integration med sikker IP-forbindelse, og understøtter 19 gange flere forbindelser i sekundet.
  • Sikrer 5G radioadgangsnetværk (RAN) trafik og kerneforbindelse med 19 gange hurtigere IPsec VPN-ydeevne.
  • Ultrahurtig sammenkobling af 400G datacentre.
  • Fjerner blinde vinkler med 6x hurtigere SSL-inspektion.
  • Sikrer hybrid it-arkitektur med VXLAN-segmentering.

For yderligere informationer, besøg Fortinet for at læse den engelske pressemeddelelse.

Line Jensen, Grey Public på vegne af Fortinet Danmark, +45 2873 9789 eller line.jensen@grey.com

Billede:
Tima Miroshnichenko
Billede: Tima Miroshnichenko

Fortinet (NASDAQ: FTNT) skaber en digital verden, hvor de skaber tryghed igennem deres mission, om at beskytte folk, enheder og data overalt. Det er derfor, at verdens største virksomheder, tjenesteudbydere og statslige organisationer har valgt Fortinet til at trygt sætte skub i deres digitale udvikling. Fortinets Security Fabric platform giver en bred, integreret og automatiseret beskyttelse på tværs af hele den digitale angrebsoverflade, ved at sikre kritiske enheder, data, applikationer og forbindelser fra datacenteret til skyen, og til dit hjemmekontor. Fortinet rangerer nummer et blandt de fleste sikkerhedsapparater der sendes over hele verden, og mere end 565.000 kunder stoler på, at Fortinet beskytter deres virksomhed. Fortinets NSE Trænings Institut, som er et initiativ fra Fortinets Training Advanced Agenda (TAA), er en af de største og bredeste træningsprogrammer i industrien, målrettet mod at gøre cybertræning og nye karrieremuligheder tilgængelig for alle. Læs mere om det på https://www.fortinet.comFortinets blog, eller FortiGuard Labs.