Xiaomi

Første produkt fra Xiaomi–Leica samarbejde afsløret

For få timer siden løftede Xiaomi og Leica i fællesskab sløret for det første håndgribelige resultatet af parternes strategiske samarbejde; Xiaomi 12S er Xiaomi og Leica’s første bud på en kamera-telefon serie, der skal løfte barren for teknologisk udvikling inden for brugeroplevelser og kameratelefoner.
Xiaomi og Leica's nye smartphone serie, Xiaomi 12S

København d. 4. juli 2022 – Det er kun seks uger siden at Xiaomi og Leica annoncerede deres strategiske samarbejde, hvor de sammen vil hæve standarden for kameratelefoner ved at kombinere Xiaomi’s store erfaring med smartphone-kamerateknologi med Leica’s dybe forståelse af optik, billedbehandling- og kvalitet.

I dag har de to parter allerede lanceret den første produktserie: Xiaomi 12S.

Ved præsentationen fremhævede parterne særligt fem ting:

• Xiaomi 12S-serien består af fire telefoner; Xiaomi12S Ultra, Xiaomi 12S Pro, Xiaomi 12S og Xiaomi 12 Pro.
  • For at skubbe billedbehandlingsteknologi til nye grænser, har Xiaomi og Leica udviklet sofistikerede optiske linser.
  • Kamerateknologien tilbyder flere billedbehandlingsmetoder. ”Leica Authentic Look” bruger et naturligt billedsprog, som er den klassiske Leica æstetik. ”Leica Vibrant Look” er en kombination af Xiaomi’s erfaring inden for smartphonefotografering, og Leica’s evne til tage levende billeder.
  • Xiaomi 12S Ultra er den første model der er udstyret med to Xiaomi Surge-chips, som giver forbedret batterioplevelse- og styring.
  • Denne telefonserie kører på den helt nye Snapdragon® 8+ Gen 1 Mobile Platform, som er bygget på en TSMC 4nm-processor.

Læs den globale pressemeddelelse for specs sheets og flere detaljer om samarbejdet.

Produkterne er alene lanceret i Kina.

Pressekontakt:
Line Jensen, Grey Public, line.jensen@grey.com

Xiaomi og Leica's nye smartphone serie, Xiaomi 12S
Xiaomi 12S Ultra
Xiaomi 12 S-serien med Leica billedbehandling
Xiaomi 12 S-serien med Leica billedbehandling

Information om Xiaomi

Xiaomi

Om Xiaomi

Xiaomi Corporation blev grundlagt i april 2010 og noteret på The Main Board of Hong Kong Stock Exchange den 9. juli 2018 (1810.HK). Xiaomi producerer smartphones og smart hardware forbundet med en IoT-platform.

Med fokus på innovation og kvalitet har Xiaomi stort fokus på brugeroplevelsen. Xiaomi stræber mod at være førende indenfor teknologisk innovation, overbevisende forbrugeroplevelser og operationel effektivitet. Virksomheden producerer produkter, til ærlige priser, hvilket skal give alle adgang til at nyde et bedre liv gennem innovativ teknologi.
Xiaomi er en af verdens ledende smartphone virksomheder.

Virksomhedens markedsandel, med hensyn til smartphone forsendelser, rangerer nummer 3. på et globalt plan i den første del af 2022. Virksomheden har også etableret verdens førende forbruger-IoT-platform med 478 millioner smart-enheder inkl. smartphones og bærbare computere fra den 31. marts 2022. Xiaomi produkter findes i mere end 100 lande og regioner rundt om i verden.

I august 2021, kom virksomheden på Fortune Global 500-listen for tredje gang, hvor de rangerede nummer 338 – et ryk op på 84 pladser, sammenlignet med placeringen i 2020. Xiaomi er en bestanddel af Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index og Hang Seng China 50 Index.

Om Leica Camera – En partner inden for fotografi

Leica Camera AG er en international premium-producent af kameraer og sportsoptik. Lecia-mærkets legendariske omdømme er baseret på en lang tradition for fremragende kvalitet, tysk håndværk og tysk industrielt design, kombineret med innovative teknologier. En integreret del af brandets kultur er mangfoldigheden af aktiviteter, som virksomheden påtager sig for at fremme fotografering.

Udover Leica Gallerierne og Leica Akademierne, som er spredt ud over verden, har Leica ligeledes iværksat Leica Hall of Fame prisen, og Leica Oskar Barnack prisen (LOBA), som er set som en af de mest innovative sponsorpriser. Leica Camera AG har hovedkvarter i Wetzlar, Hessen i Tyskland, men har også et produktionsanlæg i Vila Nova de Famalicão i Portugal. Derudover har Leica et verdensomspændende netværk af egne nationale organisationer og Leica-butikker.