Første liveshow i X Factor 2020: Blachman kan lave ægte hattrick

Årets X Factor-sæson skydes for alvor i gang fredag den 21. februar med det første live-show. Ifølge oddssætterne i Danske Spil har Thomas Blachman gode chancer for at vinde for tredje gang i træk med en af sine deltagere. Oddset på den erfarne X Factor-dommer som vinder er 2,00.

Den hurtigtsnakkende og kompromisløse Thomas Blachman er vant til at sidde over for deltagerne i X Factor og give sin uforbeholdne mening om deres sangpræstationer til kende. Han har siddet i dommerstolen i 12 ud af 13 sæsoner og har de seneste to år vundet sangkonkurrencen med en af sine deltagere.

Og hvis man skal tro Danske Spil, så har Blachman også i år gode muligheder for at nå helt tops i X Factor:

”Thomas Blachman har de seneste to sæsoner bevist, at han både kan udvikle sine deltagere fra show til show og vælge sangnumre, som appellerer til seerne. Og i år har han desuden unge, talentfulde solister, der kan gå hele vejen. Derfor tror vi på, at Blachman laver et hattrick og ligesom i 2017 og 2018 vinder X Factor”, siger Peter Emmike, oddsansvarlig i Danske Spil.

Vinder Blachman for tredje år i træk, bliver han den kun anden dommer i X Factor, som har lavet et ægte hattrick. Hidtil er det kun Remee, der har gjort det. Han vandt både i 2015, 2016 og 2017 med Emilie Esther, gruppen Embrace og Morten Nørgaard.

Odds på Thomas Blachman som vindende dommer i X Factor 2020 giver pengene 2,00 gange igen. Lige efter ham følger Ankerstjerne, der i år har fået grupperne, til odds 2,25, mens Oh Land, som skal hjælpe sine tre solister over 23 år til sejr, er sat til 6,00.

Når Blachman og Ankerstjerne spås de største vinderchancer, hænger det sammen med, at den 20-årige Alma Agger fra Christianshavn i København og den sammensatte tomandsgruppe bestående af 19-årige Magnus Lasse Petersen fra Silkeborg og Aksel Skoldaa Kempf fra Odense ifølge Danske Spil meget vel kan være de blandt de kommende finaledeltagere.

”Ungekategorien plejer at klare sig godt, selvom det dog er seks sæsoner siden den sidst vandt, men både Alma og Mathilde ser ud til at være stærke sangerinder med karisma. Og Ankerstjerne har med Magnus og Aksel fået en spændende gruppe, som meget vel kan blive publikumsyndlinge”, siger Peter Emmike.

Både Alma og Magnus og Aksel giver pengene 3,50 igen som vindere af X Factor 2020, mens den 15-årige Mathilde er sat til odds 6,50.

Men selvom der tegner sig et felt af forhåndsfavoritter, er det alligevel svært at forudsige, hvordan sangkonkurrencen falder ud i år:

”X Factor har tidligere haft sin helt egen dynamik, og det er utrolig svært på forhånd at vurdere, hvem der går hele vejen. Nerver kan påvirke deltagerne, dommerne kan komme på kant med hinanden, og seerne har det med at overraske. Det bliver derfor spændende at se, hvordan deltagerne klarer sig på fredag i det første live-show, og hvem der stemmes ud”, siger Peter Emmike.

Skal man tro Danske Spil, bliver det første live-show endestationen for den 34-årige rapper Kaspar Andersen med kunstnernavnet Kali.

Se alle X Factor-oddsene her

Kontakter

Thomas Bille Winkel, pressechef i Danske Spil, tlf.: 40 91 98 78, tobw@danskespil.dk.