BACKED USA

Første danske Security Token, der listes på en Crypto Exchange

For første gang i Danmarks historien listes en dansk udviklet Security token på en Crypto Exchange - endda een af verdens førende Exchanges: Coinsbit.io. Dette sker i dag.

BACKED meddelte i dag, at BACKED lister 5% af sin samlede tokenbeholdning på 1 milliard tokens på Coinsbit i dag. Virksomheden har i løbet af de sidste 3 år opbygget et unikt investeringskoncept, hvor investorer ved at investere i BACD-token-økosystemet automatisk investerer i en portefølje af digitale assets og tokenized private equity-aktier.

BACKED har introduceret et koncept, hvor man miner med sit talent i stedet for med strømforbrug, hvor et Community arbejder sammen med vækstvirksomhederne og BACKED for at øge værdiansættelserne af vækstvirksomhederne og BACD-token. Det er en miljøvenlig løsning, hvor BACKED i stedet for at spilde dyr energi, bytter talent med aktier.

Desuden anvender BACKED et innovativt sæt af nye afstemningsprocedurer til at styre investeringerne og til at håndtere alle andre vigtige spørgsmål i sin decentrale organisation.

"BACKED vil i høj grad forenkle investerings- og rapporteringsprocessen for virksomheder i vækstfasen", siger BACKED advisory board medlem og canadisk teknologi ekspert Shawn Lawrence. "Med finansiel rapportering i realtid og afstemning i kæden af aktionærer, kan virksomheder samarbejde med investorer for at træffe beslutninger hurtigere og mere effektivt end traditionelle rapporteringsmodeller.Hurtigere beslutninger fører til hurtigere resultater, hvilket giver virksomheden mulighed for at skalere og opfylde projekt- og kundekrav i tide og samtidig levere hurtigere resultater tilbage til aktionærerne. Med en skalerbar platform, der kan håndtere hundredvis af virksomheder samtidig, er potentialet i BACD token projektet praktisk talt ubegrænset."

For at forhindre Pump and Dump af tokens, gør BACKED det umuligt for store aktionærer, at købe store mængder tokens.

"BACKED har udtænkt en ny form for digital alternativ investeringsfond, hvor investorerne ikke behøver at vide ret meget om digitale assets og Private Equity for at investere. Konceptet gør det muligt for investorer, at sprede deres ricisi og investere i optimale mixes mellem højt performende asset klasser", forklarer James Ditmore, formand for BACKED og tidligere COO i Danske Bank. "Ved at have fuld kontrol over de virksomheder og aktiver, vi investerer i, ved at bruge de nyeste teknologier som AI og big data mener vi, at vi har fundet fremtidens bæredygtige og risikovillige investeringskoncept"

Kevin Yunai, grundlægger af BACD-token projektet, forklarer yderligere:
"Vi ønskede at gøre det ekstremt enkelt og hurtigt, at investere og overvåge sine investeringer, samtidig med, at man har fuld kontrol over investeringerne. Desuden ønskede vi, at skabe et univers, hvor investorerne er sikre på, at alle sager, vi investerer i, er blevet gennemgået og udvalgt kollektivt og grundigt. På makroniveau ønskede vi at skabe et equlibrium, hvor alle parter er vindere - hele vejen fra tilsynsmyndighederne, de traditionelle banker, de institutionelle investorer og helt ned til talentet, som ikke har andet end talent, at investere, men som stadig har en fair chance for at blive en ligeværdig aktionær."

Fremtidsplaner
"Noteringen på Coinsbit markerer begyndelsen på BACKEDs rejse", forklarer Kevin Yunai. "Vi vil notere på flere børser, herunder vores egen, og på alle DeFi børser, da vi også mener, at DeFi Exchanges vil være fremtidens børser. Med DeFi disrupter vi de traditionelle finansielle problemer, som investorerne støder på, såsom geografiske barrierer, der bremser den hurtige bevægelse af kapital, og vi eliminerer de dyre mellemmænd, samtidig med at vi opretholder fuld gennemsigtighed til en meget lav pris. Ved at tokenisere vores koncept disrupter vi de traditionelle problemer, som man støder på, når private aktier er noget illikvide, og samtidig giver vi dig øjeblikkelige afviklingstider. Og endelig løser vi med vores talent mining-koncept den voksende bekymring over de miljøproblemer, som mining proof of work-krypto kan forårsage”

Kevin fortsætter... "Vi vil bruge de 2 procent administrationsgebyrer og de 20 procent carry, som vi får fra succesfulde investeringer, til at videreudvikle vores platforme. Lige nu har vi allerede nogle meget interessante projekter i gang med AWS og deres partnere.

Men vi skal huske, at vi stadig befinder os i de meget tidlige faser vedr. digitale asset klasser, og desværre er mange af de mere traditionelle investorer stadig i benægtelse omkring betydningen af digitale assets vigtighed.

For eksempel mener mange traditionelle investorer stadig, at Bitcoin og andre kryptovalutaer ikke har nogen indre værdi på trods af, at den har en market cap på ca 1 billion USD og en samlet market cap for kryptovalutaer på 2,3 billioner USD, mens den yngre generation bare elsker kryptovalutaer og elsker at investere i dem. Det er derfor, at vi starter med de helt grundlæggende ting, når vi tager nye investorer ombord. Den første hjælp, du får, er hjælp til at installere de to populære kryptovaluta-wallets - Trust Wallet og Meta Mask.

Når folk oplever hastigheden, gennemsigtigheden og effektiviteten af afregningstider på få sekunder, når de ser de afkast og muligheder, det giver, og når de begynder at opdage de market caps og daglige handelsvolumener, som dette nye, fremvoksende marked rummer, er det dér, de endelig indser, at det gamle monetære system og aktiemarked er disrupted og sandsynligvis ikke så fremtidssikret, som man tidligere troede, og præcis dér, de begynder at foretage risikospredning ved at tage en del af deres noterede aktie allokering og allokere den ind i digitale assets og Private Equity”.

Kevin Yunai
kevin@backed.ai