Forsikringsselskab udvider dækning og hjælper ved ophold i Nordjylland

Forsikringsselskabet If vælger nu at udvide sin afbestillingsdækning for at hjælpe ved den ekstraordinære situation i Nordjylland. Kunder med planlagte ferieophold i de syv nordjyske kommuner, der er berørt af nedlukningen, får dækket deres rejseudgifter.

Med et verdenskort farvet orange af COVID-19 rejserestriktioner, er der efterspørgsel på miniferier og ophold i danske feriebyer. Nedlukningen af Nordjylland i dag, efter konstatering af ny, muteret coronavirus, får nu forsikringsselskabet If til at komme de kunder til undsætning, som har rejseplaner til Nordjylland den kommende måneds tid.

Forsikringsselskabet udvider afbestillingsforsikringen til at omfatte planlagte og betalte ferieophold i fx sommerhus, hotel eller kro i de syv nordjyske kommuner, hvor kunderne ellers ikke kan få refunderet eller ombooket sit ophold.

Det samme gør sig gældende, hvis man har bopæl i en af de syv berørte kommuner, og har købt ferieophold uden for kommunegrænsen, og ikke kan få refunderet eller ombooket sit ferieophold.

If oplyser, at den ekstraordinære dækning gælder for ferieophold med afrejse til og med den 3. december 2020.

”Mange danskere mærker et pres på hverdagen i øjeblikket med omvæltninger og begrænsninger. I og med at udlandsrejser stort set ikke er mulige, vælger mange at booke mini-ferier eller ophold i danske feriehuse og hoteller. Derfor oplever vi flere henvendelser fra kunder, som bliver ramt af de nye restriktioner, og dem vælger vi nu at hjælpe økonomisk”, siger kommunikationschef Birgitte Ringbæk fra If.

Alt afhængigt af om man er privatkunde med rejseforsikring, eller dækket via Ifs rejseforsikring på sit MasterCard og Visakort, varierer minimumskravet om 1 eller 2 bookede overnatninger, ligesom et afstandskrav på 50 km fra bopæl til destination kan være gældende. If anbefaler, at man kontakter selskabet og får den rette rådgivning.

De syv berørte kommuner, som If ekstraordinært udvider afbestillingsdækning i, er:

• Vesthimmerland
  • Læsø
  • Frederikshavn
  • Hjørring
  • Brønderslev
  • Jammerbugt
  • Thisted

If er Nordens største skadeforsikringsselskab. Vi forsikrer det værdifulde i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. Vi sørger også for, at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være 7.900 dygtige medarbejdere, heraf godt 600 i Danmark, kan 3,7 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved at få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo, og er medlem af Garantifonden for skadeforsikringsselskaber i Danmark.

If: Mange kan være fejlforsikret nu5.8.2020 08:39:58 CESTPressemeddelelse

Koncernchef i forsikringsselskabet If, Morten Thorsrud, forudser, at mange kan have forkerte forsikringsdækninger efter coronatiden. Samtidig med, at han i dag præsenterer andet kvartals resultat, opfordrer han både virksomheder og privatpersoner til at kontakte forsikringsselskabet for at tjekke sine forsikringer. Nye tal fra Nordens største forsikringsselskab viser også, at folks rutiner er på vej tilbage til normalen, efter den voldsomme opbremsning i marts.