Forsikring & Pension

Forsikring & Pension ansætter ny direktør for Public Affairs & Kommunikation

Forsikring & Pension ansætter Per Geckler Møller som ny direktør for Public Affairs & Kommunikation. Per Geckler Møller kommer fra en stilling som vicedirektør i Dansk Industri, hvor han gennem en længere årrække har været ansvarlig for presseafdelingen og Dansk Industris egne medier samt relationen til politiske interessenter.

- Jeg er stolt over, at vi kan tiltrække en så stor kapacitet til at stå i spidsen for vores arbejde med public affairs og kommunikation. Vi har meget høje ambitioner på vegne af branchen, og jeg er overbevist om, at Per er den helt rigtige person til at sikre, at vi kan indfri vores ambitioner, siger adm. direktør Kent Damsgaard, Forsikring & Pension.

- Jeg kender Per som ufattelig kompetent på sit felt. Han opfatter og arbejder lynhurtigt, han har politisk tæft og fantastiske formidlingsevner – og så er han en dygtig og motiverende leder, der fremmer samarbejde og holdånd på tværs af hele organisationen, siger Kent Damsgaard.

Per Geckler Møller træder ind i direktionen i Forsikring & Pension og bliver dermed en del af den øverste daglige ledelse udover at være ansvarlig for afdelingen Public Affairs & Kommunikation.

- Jeg glæder mig enormt meget til at kaste mig over en ny branche og nye udfordringer efter mange fantastiske år i Dansk Industris tjeneste. Jeg ser et stort potentiale for både Forsikring & Pension som organisation og for hele branchen, som spiller en helt central rolle i vores samfund. Både i det helt nære, når det gælder om at sikre velfærd og tryghed for den enkelte, men i dén grad også med den samfundsopgave, vi har med den grønne omstilling og i at sikre en fortsat tryg og værdiskabende digitalisering af samfundet, siger Per Geckler Møller.

Per Geckler Møller tiltræder senest 1. februar 2021

Den fjerde nye leder

Ansættelsen af Per Geckler Møller som direktør for Public Affairs & Kommunikation er den fjerde i rækken på ledelsesposter i Forsikring & Pension gennem den seneste måned. Han følger således efter tidligere direktør i Alm. Brand, Pia Holm Steffensen, der er ansat som underdirektør for Forsikring & Forebyggelse, Louise Lange Thomsen som underdirektør for Ledelsessekretariat, HR & Service samt den tidligere erhvervspolitiske direktør i FSR, Tom Vile Jensen, der er ansat fra 1. december som underdirektør med ansvar for blandt andet klima, solvens og skat.

Jørgen Kjær Thomsen - 41919103 -

Information om Forsikring & Pension

Forsikring & Pension
Philip Heymans Allé 1

41919101http://www.forsikringogpension.dk

F&P er brancheorganisation for forsikrings- og pensionsselskaberne i Danmark.

Følg pressemeddelelser fra Forsikring & Pension

Flere pressemeddelelser fra Forsikring & Pension

F&P: Giv skattefradrag for klimasikring af private boliger18.4.2024 07:02:42 CEST | Pressemeddelelse

Klimaforandringernes voldsomme vejr har kostet danske boligejere oversvømmede boliger for milliarder. Nu foreslår F&P – forsikrings- og pensionsbranchen – at udvide bolig-job-ordningen til at gælde for forebyggende klimaforbedringer af private hjem. Forslaget er blot ét af mange i branchens netop offentliggjorte bud på en samlet plan for klimasikring på nationalt, kommunalt og privat niveau.