Forsikring & Pension ansætter ny direktør for Public Affairs & Kommunikation

Forsikring & Pension ansætter Per Geckler Møller som ny direktør for Public Affairs & Kommunikation. Per Geckler Møller kommer fra en stilling som vicedirektør i Dansk Industri, hvor han gennem en længere årrække har været ansvarlig for presseafdelingen og Dansk Industris egne medier samt relationen til politiske interessenter.

- Jeg er stolt over, at vi kan tiltrække en så stor kapacitet til at stå i spidsen for vores arbejde med public affairs og kommunikation. Vi har meget høje ambitioner på vegne af branchen, og jeg er overbevist om, at Per er den helt rigtige person til at sikre, at vi kan indfri vores ambitioner, siger adm. direktør Kent Damsgaard, Forsikring & Pension.

- Jeg kender Per som ufattelig kompetent på sit felt. Han opfatter og arbejder lynhurtigt, han har politisk tæft og fantastiske formidlingsevner – og så er han en dygtig og motiverende leder, der fremmer samarbejde og holdånd på tværs af hele organisationen, siger Kent Damsgaard.

Per Geckler Møller træder ind i direktionen i Forsikring & Pension og bliver dermed en del af den øverste daglige ledelse udover at være ansvarlig for afdelingen Public Affairs & Kommunikation.

- Jeg glæder mig enormt meget til at kaste mig over en ny branche og nye udfordringer efter mange fantastiske år i Dansk Industris tjeneste. Jeg ser et stort potentiale for både Forsikring & Pension som organisation og for hele branchen, som spiller en helt central rolle i vores samfund. Både i det helt nære, når det gælder om at sikre velfærd og tryghed for den enkelte, men i dén grad også med den samfundsopgave, vi har med den grønne omstilling og i at sikre en fortsat tryg og værdiskabende digitalisering af samfundet, siger Per Geckler Møller.

Per Geckler Møller tiltræder senest 1. februar 2021

Den fjerde nye leder

Ansættelsen af Per Geckler Møller som direktør for Public Affairs & Kommunikation er den fjerde i rækken på ledelsesposter i Forsikring & Pension gennem den seneste måned. Han følger således efter tidligere direktør i Alm. Brand, Pia Holm Steffensen, der er ansat som underdirektør for Forsikring & Forebyggelse, Louise Lange Thomsen som underdirektør for Ledelsessekretariat, HR & Service samt den tidligere erhvervspolitiske direktør i FSR, Tom Vile Jensen, der er ansat fra 1. december som underdirektør med ansvar for blandt andet klima, solvens og skat.

Jørgen Kjær Thomsen - 41919103 -

Forsikring & Pension er brancheorganisation for forsikrings- og pensionsselskaberne i Danmark.

Aldrig har taksering af autoskader været mere effektiv16.12.2020 07:25:39 CETPressemeddelelse

Det bedst mulige system til opgørelse af autoskader i Danmark har nu i 30 år sikret et effektivt samarbejde mellem autobranchen og forsikringsbranchen til gavn for forbrugerne. Og det stopper ikke her. Forsikring & Pension gør her status over det system, som brancheorganisationen etablerede til fri afbenyttelse for de professionelle aktører i markedet med 24/7-onlineadgang til vejledende reservedelspriser på stort set alle bilmærker.

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring24.11.2020 09:13:54 CETPressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, hvad gælder for unge bilister, som køber deres egen bil? Ved de, hvornår man har brug for en sælgeransvarsforsikring, eller om man kan få dækket sin stormskade, når der ikke har været registreret storm på ens adresse?