ForSea-handel gennemført

Molslinjen er nu den nye ejer af rederiet ForSea, som sejler mellem Helsingør og Helsingborg. Den varslede handel blev for nyligt godkendt af konkurrencemyndighederne i Danmark og Sverige, og nu er handelen så gennemført ved den såkaldte closing.
Den velbesøgte rute mellem Helsingør og Helsingborg skal nu smelte sammen med Molslinjens udbud af færgeruter i hele Danmark.

Molslinjen ejer nu det Helsingørbaserede rederi, ForSea. I november 2022 varslede Molslinjen og ejerne i EQT Infrastructure den handel, som nu er blevet gennemført med den såkaldte closing.

ForSea er den eneste operatør af Roll-on/Roll-off-færger mellem Helsingør, Danmark og Helsingborg, Sverige, og leverer færgeforbindelse via en enkelt færgerute strategisk placeret på det nærmeste punkt mellem de to lande. ForSea ’s ejere var en europæisk infrastrukturfond forvaltet af Igneo Infrastructure Partners.

Parterne har aftalt ikke at oplyse salgsprisen.

”Vi overtager et dygtigt drevet rederi, og nu glæder vi os til at lære hele forretningen bedre at kende, så vi i fællesskab kan skabe en slagkraftig enhed og styrke den flydende bro, som ruten er, siger Carsten Jensen, administrerende direktør for Molslinjen.

Hos ForSea er administrerende direktør, Kristian Durhuus tilfreds med en afklaring på rederiets fremtid:

”Molslinjen og ForSea har mulighed for sammen at skabe et stærkt rederi, som er rustet til den grønne omstilling af dansk og svensk færgefart og samtidig i fællesskab udvikle på deres rutenetværk”.