Formandsskifte i Sparta Atletik & Motion

Niels Jørgen Holdt har i 33 år været formand i Sparta Atletik & Motion, men havde valgt ikke at genopstille på generalforsamlingen den 28. januar. Her blev Henrik Vincentsen valgt som ny formand.

Efter 33 år i formandsstolen overdrager Niels Jørgen Holdt (tv) posten til Henrik Vincentsen. (foto: Sparta)

Niels Jørgen Holdt har været synonym med Sparta Atletik & Motion igennem de sidste 40 år, hvoraf han har været formand for bestyrelsen de sidste 33. Han havde dog for længst meldt ud, at han ikke ville genopstille ved generalforsamlingen den 28. januar. Derfor er det også helt som ventet Henrik Vincentsen, som nu er ny formand i Sparta. Han var på forhånd udpeget af bestyrelsen, og på generalforsamlingen var der bred enighed om, at han er den rette mand til at tage over i formandsstolen.

"Jeg er helt tryg ved at overdrage foreningen og forretningen Sparta til Henrik. For mig er Sparta lig med fællesskab, og netop det, at det er lykkes at holde hele klubben samlet igennem alle årene, er det, som jeg er mest stolt af, og jeg ved, at det også er en af Henriks ambitioner," siger Niels Jørgen Holdt.

Henrik Vincentsen kender også klubben rigtig godt i forvejen, da han har været medlem af Sparta igennem de sidste 20 år, og de sidste otte år har han siddet i bestyrelsen.

"Vi har allerede en fantastisk forening, med en atletik, en motions og en eventafdeling, og det skal vi blive ved med at have. Niels Jørgen har gjort et fantastisk stykke arbejde, og det vil jeg bygge videre på. Min ledelsesstil er måske en smule anderledes, men der kommer ikke til at ske en større revolution," siger Henrik Vincentsen.

Records fall at Copenhagen Marathon (Short version)19.5.2019 12:34:40 CESTPressemeddelelse

A line of records were all broken at Sunday´s Telenor Copenhagen Marathon. Not only did Jackson Kibet Limo smash the course record in the Danish capital with a winning time of 2:09,54 hours; the 30-year-old Kenyan also produced the fastest time ever on Danish soil, lowering the previous best set in Odense back in 2012 with nearly two minutes. In the women´s race, Ethiopia took the first three spots. The winner, Etalemahu Habtewold, covered the classic 42,195 km in a personal best of 2:29,29, thereby improving the course record from 2010. As with the men, this is also a new all-comer´s record. With 13.280 participants, the 40th anniversary edition of the race could as well register another record as the biggest marathon race in Denmark ever. 40th Telenor Copenhagen Marathon (IAAF Bronze Label) – 19th May Men 1. Jackson Kibet Limo, Kenya 2.09,54 – Course Record 2. Victor Kiplimo, Kenya 2:11,04 3. Gebre Roba Yadete Ethiopia 2:11,58 Women 1. Etalemahu Zeleke Habtewold, Ethiopia 2:29,29 – C