Formandskabet i Norlys er genvalgt

Efter repræsentantskabsmødet i Norlys er der sat navne på de nye bestyrelsesmedlemmer.

Der var genvalg til både formand Jens Erik Platz og næstformand Christian Greve, da den nye bestyrelse i Norlys konstituerede sig på repræsentantskabsmødet i sidste uge.

Jens Erik Platz, der har været formand for Norlys siden fusionen i sommeren 2019, genopstillede og blev valgt som formand.

- Jeg er rigtig glad for den meget store opbakning, som repræsentantskabet viste både direktionen og bestyrelsen på repræsentantskabsmødet i torsdags. Det bekræfter mig i, at Norlys har sat den rette kurs med de enormt ambitiøse mål, vi har sat for fremtiden, hvor vi skal investere endnu mere i den grønne omstilling, siger Jens Erik Platz.

Ved repræsentantskabsmødet blev der også sat navne på de øvrige medlemmer af den nye bestyrelse, der går fra 27 til 19 medlemmer. Dermed har bestyrelsen et medlem fra hvert af Norlys’ valgkredse samt fire medarbejdervalgte.

Bestyrelsen bestod af 27 medlemmer før repræsentantskabsmødet, fordi det ved fusionen af SE og Eniig blev besluttet, at begge de to selskabers daværende bestyrelser i en overgangsperiode blev samlet i én. Overgangsperioden løb frem til det første repræsentantskabsvalg i Norlys.

Formand Jens Erik Platz

Jens Erik Platz har været bestyrelsesformand i Norlys siden SE og Eniig fusionerede i 2019. Før fusionen var han bestyrelsesformand i SE fra 2017 og inden da næstformand fra 2010.

Oprindeligt er Jens Erik Platz uddannet maskiningeniør og drev i 26 år familievirksomheden Brdr. Platz sammen med sin bror. Virksomheden er i dag solgt. De to brødre har desuden stiftet trailervirksomheden BP Trailer, som de solgte i februar.

Jens Erik Platz er bosat i Haderslev.

Næstformand Christian Greve

Som Jens Erik Platz har Christian Greve været en del af både bestyrelsen og formandskabet, siden Norlys så dagens lys.

Før Norlys-fusionen var Christian Greve formand i Eniig fra april 2019, mens han bestred næstformandsposten i samme bestyrelse fra 2016. Før det var Christian Greve næstformand i HEF fra 2011 og frem til 2016.

Christian Greve har en kandidatgrad i økonomi samt en MBA fra det, der i dag hedder Aalborg Business Institute. I sit professionelle virke har han arbejdet med forretningsudvikling og salg, og er blandt andet indehaver af Greveparken Erhvervspark, Classic-center.dk samt direktør i Liqouid Solutions.

Til daglig bor Christian Greve i Gistrup i Himmerland.

Medlemmer af bestyrelsen i Norlys

• Valgområde 1 – Sønderborg: Henrik Bielefeldt (Sønderborg)
  • Valgområde 2 – Sønderjylland Øst: formand Jens Erik Platz (Haderslev)
  • Valgområde 3 – Sønderjylland Vest: Jytte Rahbæk Schmidt (Vojens)