Forhøjede skattefradrag skal sætte skub i økonomien i 2021

I 2021 kan du få højere håndværker- og servicefradrag. Håndværkerfradraget fordobles, mens servicefradraget bliver hele fire gange højere. De forhøjede fradrag forventes at give en nødvendig håndsretning til håndværks- og servicefag, som har været hårdt ramt af Coronakrisen. Samtidig skal håndværkerfradraget give incitament til flere klimavenlige renoveringer i private hjem.

Sådan kan du energioptimere din bolig

Håndværkerfradraget gives på udgifter til arbejdsløn i forbindelse med renoveringer og forbedringer på private boliger. Dermed bliver det mere attraktivt at energioptimere dit hus i 2021. Nogle af de helt store renoveringer, som med det samme vil kunne mærkes på dit varmebudget, er udskiftning af gamle døre og vinduer samt ekstra isolering af dit hus.

Der er også mange små forbedringer i hjemmet, som kan gøre en stor forskel. For at undgå et fugtigt indeklima, vandskader og unødigt vandspild gennem utætheder, kan det være en god ide at gennemgå hjemmets slanger og armaturer. Udskiftning af gamle og utætte slanger kan give store forbedringer for ganske små penge. Samtidig kan du opnå store vandbesparelser med de rigtige armaturer og med vandsparere i vandhaner og brusere.

Servicefradrag på udgifter til privat rengøring og havearbejde

For at komme de hårdt pressede servicefag til hjælp firdobles servicefradraget i 2021. Så hvis du overvejer at få hjælp til rengøring, vinduespudsning eller havearbejde derhjemme, er det nu, du skal slå til. Et væld af små private virksomheder står klar til at overtage de praktiske opgaver, som gør hverdagen presset i mange familier.

Med praktisk hjælp i hjemmet får du mere tid og overskud til at gøre mere af det, som du nyder at bruge tiden på. Måske har du gør-det-selv-projekter i hjemmet, der har ventet alt for længe? Det kan være hylder og billeder, der aldrig er blevet sat op, eller fliserne i badeværelset, som du har set frem til at skifte. Med en krydslaser er det let at få et professionelt resultat, som sidder helt lige.

Måske er det helt andre hobbyer, eller ganske enkelt tid med familien, som er blevet nedprioriteret i hverdagens stress og jag? Med ugentlig rengørings- eller havehjælp kan du få et tiltrængt pusterum i stedet for selv at rende rundt med støvsugeren, og i stedet lægge din energi dér, hvor du og din familie får størst glæde af den.

Hjælp de små og mellemstore virksomheder igennem krisen

Alt for mange små og mellemstore virksomheder har måttet dreje nøglen om som følge af Coronakrisen. Med de nye forhøjede fradrag kan du med fordel gøre dit bidrag til, at nogle af de tilbageværende virksomheder i håndværks- og servicebranchen kommer godt fra start i 2021. Det er i samfundets interesse, at der kommer gang i økonomien ovenpå et stramt 2020.

Så samtidig med at du kan spare penge på el-, vand- og varmeregningerne gennem renoveringer og få mere tid i hverdagen med rengøringshjælp, er begge dele med til at virksomhederne, og dermed flere familier rundt om i landet, kan øge deres indtægt. Ved at støtte små lokale virksomheder fremfor større serviceudbydere er du med til at få dit lokalområde tilbage på ret kurs.

Information om Escalate ApS

Escalate ApS
Skudehavnsvej 5
2150 Nordhavn

Følg pressemeddelelser fra Escalate ApS

Flere pressemeddelelser fra Escalate ApS

Hvorfor er det en god idé at få renset sine tæpper?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

I de seneste par år har flere og flere valgt at få tæpper hjemme i stuen. Et moderne, æstetisk og sommetider også praktisk valg. Dog er der også en del vedligehold forbundet med tæpper - både for udseendets skyld men også med henblik på hygiejne og allergier. I tæpper samler sig nemlig støv og andre usundheder, som du bør få fjernet. Derudover risikerer tæpper også at få pletter og plamager. Disse kan heldigvis - i langt de fleste tilfælde - også fjernes!

Første gang hos en kosmetisk klinik?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

Bare rolig! For mange kan det være en smule grænseoverskridende at skulle lade et andet menneske tage sig af ens udseende, specielt hvis det er første gang. En kosmetolog kan plukke og forme dine øjenbryn, fjerne kropsbehåring, samt give dig forskellige krops- og ansigtsbehandlinger, når det gælder de mindre behandlinger. Efter første oplevelse finder mange det stærkt vanedannende at skulle besøge kosmetologen i ny og næ. Det skyldtes, at de uddannedes resultater overrasker – ikke på grund af, at de ikke burde være dygtige i deres arbejde, men fordi at mange mænd og kvinder føler sig direkte overraskende smukke, efter et besøg hos deres foretrukne kosmetolog.