UNEP DTU PartnershipUNEP DTU Partnership

Førende energieksperter samles i København

Energy Efficiency Global Forum i København skal sætte gang i næste generation af energifremskridt

København er d. 21. og 22. maj 2018 vært for den internationale konference Energy Efficiency Global Forum (også kaldet EE Global). Konferencen samler flere hundrede eksperter fra hele verden og alle sektorer for at sætte gang i den næste generation af fremskridt og forbedringer af energieffektiviteten. Det er 11. gang at The Alliance to Save Energy afholder EE Global, og første gang at konferencen kommer til Danmark.

Arrangørerne vil gerne invitere danske journalister og andre interesserede til at deltage i konferencen.
Årets arrangement vil have et specifikt fokus på, hvordan man hurtigere kan overføre de bedste teknologier og praksisser til byer og lande under udvikling, og dermed medvirke til at opnå FN's bæredygtige udviklingsmål.

Præsident for The Alliance to Save Energy , Kateri Callahan, ser frem til et produktivt forum i København:
"Vi skabte EE Global, fordi vi så behovet for at bringe førende personer inden for energieffektivitet fra hele verden sammen for at lære af hinandens succeser og udvikle strategier for fremtiden. Hvert forum er produktivt, fordi det tiltrækker en bred vifte af eksperter, der bidrager med det nyeste inden for energieffektivitet. Det ser vi frem til i København."

Konferencen i København vil fokusere på temaet Energieffektivitet: Innovation, Investering, Impact.
EE Global 2018 er organiseret af The Alliance to Save Energy og Copenhagen Centre on Energy Efficiency og er støttet af Udenrigsministeriet. Konferencen afholdes i løbet af Nordic Clean Energy Week sammen med andre arrangementer, der handler om energi i udviklingslande. Samme uge vil København også være vært for de årlige Clean Energy Ministerial and Mission Innovation møder.

Copenhagen Centre on Energy Efficiency arbejder for at fordoble hastigheden af forbedringer i energieffektiviteten inden 2030.
Mark Lister, chef for centeret, siger om konferencen: "Som en organisation, der fokuserer på at øge energieffektiviteten globalt, er vi beærede over at kunne organisere et forum af globale ledere på dette område. Regeringer, den private sektor og civilsamfundet har allerede samarbejdet om at opnå enorme energibesparelser - og vi er sikre på, det er kun begyndelsen på fremskridtene. "

Arbejdet i Copenhagen Centre on Energy Efficiency er en del af de danske regerings bestræbelser på at fremme bæredygtig energi nationalt og i en global udviklingskontekst.
Ulla Tørnæs, minister for udviklingssamarbejde, glæder sig over, at denne støtte også omfatter Global Energy Efficiency Global Forum:
"Danmark har i de sidste fire årtier været et foregangsland, når det kommer til energieffektivitet - herhjemme med en stigende andel af vedvarende energi og i udlandet gennem vores udviklingsbistand og grønne energiindustri. Vi er glade for at støtte Copenhagen Centre on Energy Efficiency og dette verdensomspændende forum, som vil fremme den næste generation af effektivitetsfremskridt og bidrage til bæredygtig energi for alle."

Information om UNEP DTU Partnership

UNEP DTU Partnership
Marmorvej 51

Om The Alliance to Save Energy :
The Alliance to Save Energy blev grundlagt i 1977 og er en non-profit alliance mellem virksomheder, regeringer og miljø- og forbrugerorganisationer. Den arbejder for at skabe vækst med et mindre forbrug af energi. Alliancens mission er at fremme energieffektivitet over hele verden for at opnå en stærkere økonomi, et renere miljø og større energisikkerhed, overkommelighed og pålidelighed.

Om Copenhagen Centre on Energy Efficiency :
Copenhagen Centre on Energy Efficiency blev etableret i september 2013 og er en fælles aktivitet mellem den danske regering, FN's Miljøprogram og Danmarks Tekniske Universitet (DTU). Centret er institutionelt en del af UNEP DTU-partnerskabet. I forbindelse med FNs SEforALL-initiativ er centret det tematiske knudepunkt for energieffektivitet med hovedansvaret for at støtte indsatsen mod SEforALLs energieffektivitetsmål om at fordoble den globale forbedringshastighed inden for energieffektivitet inden 2030.

Følg pressemeddelelser fra UNEP DTU Partnership

Flere pressemeddelelser fra UNEP DTU Partnership