Fordele ved headless e-commerce

Headless e-commerce? Shopify? Det er ikke velkendte ord, men de kan være relevante for dig, hvis du har en webshop. Du har brug for et godt system, der kan håndtere den digitale front-end og back-end af din butik, og det kan være en vanskelig proces.

Mange bruger Shopify

Hvad i alverden er Shopify? Shopify er en platform meget lig udbydere som WordPress og SquareSpace. Den er en platform, der hjælper dig med at oprette en webshop via deres udvalg af templates og pakker. Shopify håndterer dermed både front- og back-end af butikken.

Det kan være en rigtig smart løsning, hvis du ikke selv er en ørn til at sætte en hjemmeside - og endda en webshop - op, og du måske ikke har en stor virksomhed, hvor der er IT-folk, som kan stå for det.

Hvad så med headless e-commerce?

Headless e-commerce er et endnu mere mystisk begreb. Kort fortalt betyder headless e-commerce, at du har to forskellige systemer til at håndtere din webshop i stedet for et system - som når Shopify for eksempel står for webshoppens front- og back-end.

Ved headless bruger du et system til front-end og et andet system til back-end. Det er bestemt mere indviklet og ikke noget, som alle og enhver måske har lyst til at kaste sig ud i, men det kan være effektivt.

En headless løsning bygger front-end via et framework som Gatsby eller Nuxt, der henter og sender data til for eksempel Shopify. Shopify bruger så denne data til front-end arbejde. Ved at bruge forskellige systemer, kan de enkelte systemer fungerer langt mere specifikt og dermed mere effektivt.

Headless e-commerce Shopify kan derfor være et smart valg.

Det er ikke let

Der er en stor fordel ved at bruge headless e-commerce, men du skal dog være opmærksom på, at det ikke er et simpelt valg. En headless løsning koster mere at udvikle og at vedligeholde. Udviklingen vil dog også være mere effektiv, fleksibel og gøre det muligt at nå ud til hele 10 webshops med blot en enkel back-end.

Mere frihed

Et er de vigtigste punkter ved en headless løsning er uden tvivl fleksibiliteten og friheden, du får. Du får muligheden for selv at styre URL-strukturen på dine hjemmesider, og du kan skabe meget mere varierede og unikke designs af selve webshoppen.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Skab dit eget sikkerhedsnet med den rette a-kasse4.5.2022 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Der kan være mange grunde til, at du i en periode ikke har et job, og derfor heller ikke har nogen fast indtægt. En sådan periode kan være hård og frustrerende, og det er ikke altid nemt at finde et job igen. For at gøre disse perioder i livet nemmere at overkomme, kan du sikre dig selv ved at melde dig ind i en a-kasse. Dette er en form for forsikring, som du betaler til, når du har en fast indkomst, og så får du udbetalt dagpenge, når du ikke har en indkomst. Det har mange fordele at være medlem af en a-kasse, men det kan også være svært at finde den rette a-kasse, da udbuddet er stort. Læs med herunder og lær mere om a-kasser.