Dansk El-Forbund

Forbund: Bevar tidlig pension

Elektrikerne ønsker fortsættelse og helst forbedring af den såkaldte Arne-pension efter det kommende valg

Når statsministeren har udskrevet det kommende folketingsvalg, vil et hovedkrav fra Dansk El-Forbund (DEF) til politikerne være en fortsættelse af retten til tidlig pension, den såkaldte Arne-pension. Allerhelst skal den forbedres.

Som mange andre er forbundet gået i gang med forberedelserne til valget, og ifølge fagbladet Elektrikeren er der i den forbindelse oprettet en særlig hjemmeside. På folketingsvalg.def.dk kan man se videoer med to elektrikere, der har fået tilkendt retten til tidlig pension. Begge mærker virkningerne af et langt fysisk arbejdsliv i kroppen.

Hjemmesiden omtaler også andre mærkesager og emner, men den tidlige pension ligger i toppen af DEF’s ønsker til en kommende regering. Forbundsformand Jørgen Juul Rasmussen siger:

– Selvom de ikke tør sige det højt, er der ingen tvivl om, at partier som Venstre og Konservative gerne ser, at retten til tidlig pension ryger hen, hvor peberet gror. Men i DEF vil vi kæmpe for, at den bevares – og endnu bedre: At den bliver forbedret.

Læs mere på side 6 i fagbladet Elektrikeren og på folketingsvalg.def.dk.

Information om Dansk El-Forbund

Dansk El-Forbund