Forbrugerrådet Tænk: Lidl er billigst på økovarer igen i år

Forbrugerrådet Tænk har netop udgivet deres årlige pristjek på økovarer i danske dagligvarebutikker. Den uafhængige forbrugerorganisation udgiver månedligt et magasin, der indeholder tests af en lang række produkter og forskellige artikler om forbrug i bred forstand. Magasinet sætter videnskabelig evidens og ekspertviden i højsædet, og er med deres kritiske analyser og tests forbrugerens forkæmper for god kvalitet og ansvarlige produkter.
Pristjekket blev gennemført af Forbrugerrådet Tænks testpanel, der købte 15 økologiske kolonialvarer i 12 forskellige dagligvarebutikker. Selvom det var tæt løb, blev det Lidl, der tog pladsen på den øverste skammel. I Lidl var det samlede beløb for de 15 varer 217,32 kr., mens det blev en delt andenplads til Netto og Bilka med et samlet køb på 217,70 kr.
I Lidl er man naturligvis svært tilfreds med resultatet af pristjekket:
”Det er en vigtig sejr! Vi har et stort fokus på økologiske varer, samtidig med at vi altid går efter at kunne tilbyde varerne til den bedste pris. Det er et kæmpe skulderklap at få det sort på hvidt, at vi ikke bare gør det godt, men bedst,” siger Rasmus Pape, CCO/indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Lidl vandt det tilsvarende pristjek sidste år, hvor Forbrugerrådet Tænk undersøgte de samme 15 kolonialvarer, som blandt andet inkluderer kaffe, ketchup, marmelade, rørsukker og tomater fra dåse. I 2019 vandt Lidl også Forbrugerrådet Tænks økopristjek af frugt og grønt.
Boom i salget af økovarer
De økologiske varer i Lidl er så populære, at salget af dem steg med 20 procent i første del af 2020 sammenlignet med samme periode sidste år.
Over de seneste år har Lidl øget antallet af økovarer med omkring 60 procent, og nu har kæden mere end 300 økologiske varer i sortimentet.
”Vi er stærke på økologi, og det afspejler sig i vores kunders handlevaner. Vi sælger mange økologiske varer, men vi regner med at sælge endnu flere. Vi har fokus på at udvide sortimentet med flere økologiske varer i mejeri, brød, drikkevarer og kolonial, for det er tydeligt, at det er, hvad forbrugerne efterspørger,” siger Rasmus Pape.
For yderligere information, kontakt:
Morten Vestberg, kommunikationschef i Lidl, morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. +45 76 35 01 68
Nøgleord
Billeder

Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 128 dagligvarebutikker og mere end 3.000 medarbejdere i Danmark.
- Lidl er repræsenteret i 32 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 160 distributionscentre i 31 lande verden over.
- Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedr. 'Milbona High Protein Chocolate Pudding 200 g'5.9.2025 13:53:24 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder 'Milbona High Protein budding chokolade 200 g' med bedst-før-dato d. 6. oktober 2025, da der kan være afvigende lugt/smag.
Lidl fortsætter partnerskaber med UEFA Europa League og UEFA Conference League efter en sæson med imponerende fanengagement2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter et mindeværdigt år i europæisk fodbold ser Lidl frem til at fortsætte sit partnerskab som officiel partner for UEFA Europa League og UEFA Conference League i sæsonen 2025/26.
Lidl samler over 60 danske leverandører til klimadag: Vil accelerere fødevarebranchens grønne omstilling29.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag samlede Lidl en række af de største, danske fødevareproducenter til leverandørdag, hvor fokus var, hvordan man sammen kan arbejde med at nedbringe CO2-udledningerne i fødevarebranchen. Formålet med dagen var at informere og inspirere samt præsentere leverandørerne for et nyt, skræddersyet leverandørprogram, der skal klæde dem på til arbejdet med at sætte klimamål.
PARKSIDE samler Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller i ny gør-det-selv-kampagne28.8.2025 09:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Hollywood møder håndværk: I den nye kampagne for gør-det-selv-brandet PARKSIDE optræder Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller for første gang sammen. Med humor og energi viser de, hvordan alle kan kaste sig ud i gør-det-selv-projekter, uanset erfaring. Målet er at inspirere både erfarne hobbyfolk og nye entusiaster til at tage projekterne i egne hænder.
Lidl skyder 20-års jubilæumsfejring i gang med unikt modeshow og upcycling af tidligere kollektioner18.8.2025 11:45:48 CEST | Pressemeddelelse
Mens modeugen rundede af, samlede Lidl torsdag aften over 70 content creators, designere og livsstilsprofiler til en hemmelig jubilæumsfest på Pressen i København. Højdepunktet var et overraskende modeshow, hvor seks upcoming designere, med den prisvindende Nikolaj Storm i spidsen, havde genfortolket og upcyclet tøj fra tidligere Lidl Fashion-kollektioner.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum