Forår i luften: Årets første danske kartofler i butikkerne i dag

I dag bliver det muligt at smage årets første danske kartofler. De er avlet af Karl Larsen i drivhus på Fyn, og det er Coop, der har købt dem.

De vil derfor kunne købes i dag – 4.marts - i udvalgte Kvickly, SuperBrugsen og Irma-butikker.

Der bliver udbudt i alt 560 bakker a 200 gram.

For at give flere mulighed for at få den smagsoplevelse, sælges bakkerne til langt under indkøbspris, nemlig 50 kr. pr. bakke. Det er under det halve af, hvad de har kostet de seneste år.

Det er en uge senere, at det bliver muligt at smage de første danske kartofler. Sidste år kom de første i butikkerne 21. februar.

Yderligere information:

Indkøber Thomas Skjoldby, Coop Frugt og Grønt, 5221 4098

Foto til fri brug:

En bakke af Karl Larsens nye kartofler kan i år købes for 50 kr. i udvalgte butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Irma.

I år varer nytår lige til påske29.3.2021 10:35:00 CEST | Pressemeddelelse

Caviar til 429 kr. for 50 gram, østers, krogmodnet oksekød, eksklusivt dansk lammekød og andre luksus-delikatesser. Det er nemlig nogle af de varer, Irma har på tilbud op til påske. Det viser, at danskerne de seneste måneder har ændret indkøbsvaner, så der er blevet bedre plads til den lille luksus. Irmas tilbudsavis til påske er derfor tilrettelagt under mottoet: Nytårsaften varer lige til påske. ”Vi er jo i en tid, hvor der desværre ikke er de store oplevelser på programmet, så vil vi gerne forkæle de aller nærmeste og dem vi elsker, med en lille luksus f.eks. i form af en smagsoplevelse,” siger konst. kædedirektør i Irma, Rikke Wolff. ”Til nytår så vi et langt større salg af luksusvarer, end vi har set tidligere. Derfor har vi i år skruet op til påske for de bedste varer,” siger Rikke Wolff. Det er de større Irma-butikker med egne slagterafdelinger, der har alle de luksusvarer, der normalt ikke sælges i supermarkeder. Det betyder, at de cirka 50 mindre Irma-butikker, der også holder

Fakta Ebeltoft kåret til Årets Butik26.3.2021 11:46:49 CET | Pressemeddelelse

Blandt de 359 Fakta butikker, er Fakta Ebeltoft i dag blevet kåret til Årets Butik 2020. ”Med enkle midler har butikschef Paw Henriksen og team formået at løfte kundeoplevelsen markant,” siger kædedirektør Thomas Nielsen ”Det er blevet en flottere, mere overskuelig og inspirerende butik, og det har vi kunnet konstatere i en markant forbedring af kundetilfredsheden, omsætningen og resultatet,” siger Thomas Nielsen Fakta Ebeltoft er en af de relativt få butikker i kæden, der er ejet af en lokal, selvstændig brugsforening – i dette tilfælde Kvickly Ebeltoft. Paw Henriksen har ledet butikken siden 2019. ”Butikken er et mønstereksempel på et godt samarbejde mellem brugsforeningen - direktør Jens Friis, Kvickly Ebeltoft – kædeledelsen – her salgschef Keld Larsen, Fakta – og butikkens leder, Paw Henriksen. Derfor står butikken som et forbillede i kæden for et stærkere samarbejde i Coop familien,” siger Thomas Nielsen. Med kåringen til Årets Butik 2020 følger en check på 10.000 kr. Yderligere