Forår i luften: Årets første danske kartofler i butikkerne i dag

I dag bliver det muligt at smage årets første danske kartofler. De er avlet af Karl Larsen i drivhus på Fyn, og det er Coop, der har købt dem.

De vil derfor kunne købes i dag – 4.marts - i udvalgte Kvickly, SuperBrugsen og Irma-butikker.

Der bliver udbudt i alt 560 bakker a 200 gram.

For at give flere mulighed for at få den smagsoplevelse, sælges bakkerne til langt under indkøbspris, nemlig 50 kr. pr. bakke. Det er under det halve af, hvad de har kostet de seneste år.

Det er en uge senere, at det bliver muligt at smage de første danske kartofler. Sidste år kom de første i butikkerne 21. februar.

Yderligere information:

Indkøber Thomas Skjoldby, Coop Frugt og Grønt, 5221 4098

Foto til fri brug:

En bakke af Karl Larsens nye kartofler kan i år købes for 50 kr. i udvalgte butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Irma.

Coop brings in international expertise to strengthen software company20.4.2021 10:58:06 CEST | Pressemeddelelse

The founder of the global software company Umbraco, Niels Hartvig, and Marc Fischli, a partner in the world’s leading company in the field of retail analyses and information, dunnhumby, will be joining the board of Lobyco A/S. Lobyco is Coop’s software company, which was established in September 2020. The ambition is to build a global software company, which currently sells the technology behind Denmark’s most popular app, the Coop App. “With Niels and Marc on the board, we have brought in two international experts who possess knowledge and experience in how to scale up Danish-developed technology globally as well as how retail chains all over the world operate,” says Lobyco’s chairman of the board and CEO of Coop, Kræn Østergaard Nielsen. Lobyco is characterised by its major interest in digital customer experiences, which is what the core of the Coop App is built around. In December 2020, Lobyco signed a partnership agreement with one of Iceland’s biggest retailers, Samkaup, which wil

Coop forstærker software-selskab med internationale kapaciteter20.4.2021 10:54:19 CEST | Pressemeddelelse

Grundlæggeren af den globale softwarevirksomhed Umbraco, Niels Hartvig, og, Marc Fischli, partner i verdens førende virksomhed inden for detailhandelsanalyser og -viden, dunnhumby, træder ind i bestyrelsen for Lobyco A/S. Lobyco er Coops softwareselskab, som blev stiftet i september 2020. Ambitionen er at skabe et globalt softwareselskab, hvor man i øjeblikket sælger den teknologi, der ligger bag Danmarks mest populære app, Coop Appen. ”Med Niels og Marc i bestyrelsen har vi fået to internationale kapaciteter, med viden og erfaring i, hvordan man henholdsvis skalerer danskudviklet teknologi globalt og i, hvordan detailkæder over hele verden opererer,” siger bestyrelsesformand for Lobyco, adm. direktør Kræn Østergaard Nielsen. Lobyco er præget af stor interesse for digitale kundeoplevelser, som er kernen i Coop Appen. I december indgik Lobyco en partneraftale med en af Islands største detailhandlere, Samkaup, der indebærer, at Lobyco skal levere en digital platform, der skal hjælpe Samk