For andet år i træk: Coop Bank nr. 1 i test

Forbrugerrådet Tænk Penge har igen kåret Coop Bank som bedst, når det gælder forbrugslån.

Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr.

I konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber vinder CoopLån 20+ blandt andet på grund af:

1. Konkurrencedygtig rente

2. Lave omkostninger

3. Fleksibilitet i tilbagebetaling

4. Ingen etableringsomkostninger

Det var stort set de samme egenskaber, der sikrede CoopLån 20+ 1. pladsen sidste år. Coop Bank har dog ikke hvilet på laurbærrene. På tre vigtige punkter er CoopLån 20+ nemlig blevet forbedret.

Der er kommet mulighed for længere løbetid og fast rente. Samtidig er kvartalstilskrivning af rente fjernet, så rentesats og ÅOP nu er ét og samme tal – og dermed endnu mere enkelt for forbrugerne at forstå.

”Vi arbejder løbende på at gøre vores produkter mere enkle og sikre os, at vi altid har et af markedets bedste tilbud, så vi er glade for at få blåstemplingen fra Forbrugerrådet Tænk Penge igen i år. Det gør det trygt at vælge vores lån", siger bankdirektør Allan Nørholm, Coop Bank.

Han var ikke i tvivl om, at CoopLån 20+ ville havne i toppen, selvom han, på det seneste, har bemærket, at Coop Banks gennemsigtige og fair vilkår har inspireret andre banker.

”Formålet med Coop Bank har fra starten været at skabe ekstra fordele for de 1,7 million medlemmer af Coop i form af en enkel og gennemsigtig bank med konkurrencedygtige priser og vilkår, og stort set ingen gebyrer. Forbrugerrådets test viser, at vi er lykkes med det”, siger Allan Nørholm.

Det tiltaler stadig flere danskere. Siden testen sidste år er antallet af kunder i Coop Bank vokset med mere end 30 procent.

Yderligere information: Adm. direktør Allan Nørholm 4386 1111

www.coopbank.dk

allan.noerholm@coopbank.dk

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.