Folkemødet 2017: BØRNEfonden sætter fokus på verdensmålene

Om få dage lyder startskuddet til Folkemødet 2017, og for fjerde år i træk vil BØRNEfonden være at finde blandt deltagerne i Allinge på Bornholm.

”Vi har nogle rigtig spændende debatter på programmet i år, og vi glæder os meget til nogle gode dage med masser af input, interessante debatter og inspirerende dialog med virksomheder, politikere, beslutningstagere og masser af andre deltagere,” siger CEO i BØRNEfonden, Bolette Christensen.

FN’s 17 verdensmål for bæredygtig udvikling er omdrejningspunktet for flere af BØRNEfondens debatter på Folkemødet under temaerne partnerskaber, migration og job til unge i Afrika.  BØRNEfondens CEO, Bolette Christensen, og udviklingsminister Ulla Tørnæs (V) debatterer blandt andet, hvordan vi får Afrikas unge i job. Novo Nordisk, UNDP og BØRNEfonden mødes til  en samtale om, hvorvidt man må tjene penge på de fattige. Og tv-værten Thomas Skov byder BØRNEfondens formand, Stine Bosse, op til en snak om migration.

”Traditionen tro vil debatterne forgå på vores debatbænk, så der skabes en rar og uformel stemning.  I år har en 5. klasse fra en folkeskoleklasse på Bornholm malet og udsmykket debatbænken med FN’s verdensmål for bæredygtighed,” fortæller Bolette Christensen.

BØRNEfonden opfordrer deltagere på Folkemødet til at komme forbi debat-bænken og se debatterne om FN’s Verdensmål.

BØRNEfondens debatter på Folkemødet 2017:

- Trump koster liv – hvad gør vi?
Sex og Samfund, AIDS-Fondet og BØRNEfonden tager debatten.
Fredag d. 16. juni kl. 11.15-12.15 v. Røgeriets eventtelt 1 (F11)

- Thomas Skov møder Stine Bosse i en samtale om migration

Journalist og tv-vært Thomas Skov møder BØRNEfondens formand, Stine Bosse.
Fredag d. 16. juni kl. 14.30-15 i Primetimes telt (F5)

- Brosbøl og BØRNEfonden i debat om verdensmål
Folketingsmedlem for Socialdemokratiet og tidligere minister Kirsten Brosbøl og CEO i BØRNEfonden, Bolette Christensen.
Fredag d. 16. juni kl. 15.30-16 i Primetimes telt (F5)

- Må man tjene penge på de fattige?
Vice President i Novo Nordisk, Susanne Stormer, direktør i UNDP Nordic Office, Camilla Brückner, og CEO i BØRNEfonden, Bolette Christensen.
Fredag d. 16. juni kl. 16.30-17 i Primetimes telt (F5)

- Tørnæs og Christensen: Hvordan får vi Afrikas unge i job?
Udviklingsminister Ulla Tørnæs (V) og CEO i BØRNEfonden, Bolette Christensen.
Lørdag d. 17. juni kl. 10.30-11 i Primetimes telt (F5)

CEO i BØRNEfonden, Bolette Christensen, kan kontaktes gennem kommunikationskonsulent Gitte Meyer Madsen på tlf. 29 42 15 14.

BØRNEfonden har i 45 år arbejdet i nogle af verdens fattigste lande og er i dag en af Danmarks største privatfinansierede udviklingsorganisationer. I samarbejde med lokalsamfund, organisationer og myndigheder arbejder BØRNEfonden i 15-20 år i hvert lokalområde for at sikre en bæredygtig fremtid for børn, unge og familier.