Folkemødet 2016: BØRNEfonden sætter fokus på Verdensmålene

Igen i år vil BØRNEfonden være at finde på Folkemødet på Bornholm. Det er tredje gang, at udviklingsorganisationen deltager.

”Vi glæder os til nogle gode og inspirerende dage med masser af input, spændende debatter og god dialog med virksomheder, politikere, beslutningstagere og masser af andre deltagere,” siger BØRNEfondens direktør, Bolette Christensen.

I år har BØRNEfonden valgt at sætte fokus på FN’s 17 Verdensmål, som sigter mod at bekæmpe fattigdom og sikre bæredygtig udvikling inden 2030. BØRNEfonden har gjort Verdensmålene til omdrejningspunktet for sit arbejde, og på Folkemødet tager BØRNEfondens direktør, Bolette Christensen, og BØRNEfondens formand, Stine Bosse, derfor en debat om Verdensmålene med politikere og erhvervsledere. Det sker under tre temaer: Migration, partnerskaber og job til unge i Afrika.

”Vi medbringer en debat-bænk, hvor vores spændende debatter vil finde sted på en rar og uformel måde. Den kendte, bornholmske kunstner Søren Kent har udsmykket bænken og giver her sin fortolkning af Verdensmålene,” fortæller Bolette Christensen og tilføjer, at BØRNEfonden efter Folkemødet sælger debatbænken til højstbydende.

BØRNEfonden opfordrer deltagere på Folkemødet til at komme forbi debat-bænken og se debatterne om FN's Verdensmål.

BØRNEfondens debatter på Folkemødet 2016:

- Annette Stube, Head of Group Sustainability, Maersk Group, og BØRNEfondens direktør, Bolette Christensen, debatterer, hvordan verdens virksomheder og organisationer kan tage aktiv del i den bæredygtige udvikling i udviklingslandene.
Fredag d. 17. juni kl. 10-10.30 foran PrimeTimes telt (F5)

- Martin Bille Hermann, direktør for udviklingspolitik i Udenrigsministeriet, og BØRNEfondens direktør, Bolette Christensen, debatterer mulige løsninger på de øgede migrationsstrømme.
Fredag d. 17. juni kl. 13-13.30 foran PrimeTimes telt (F5)

- Torben Möger Pedersen, adm. direktør i PensionDanmark, og Bolette Christensen, BØRNEfondens direktør, tager en debat om, hvorvidt bistand må være business.
Lørdag d. 18. juni kl. 9.30-10 foran PrimeTimes telt (F5)

- Lizette Risgaard, LO’s formand og formand for Ulandssekretariatet, og BØRNEfondens direktør, Bolette Christensen, mødes til en debat om, hvordan vi får de mange arbejdsløse unge i Afrika i job.
Lørdag d. 18. juni kl. 10.30-11 ved PrimeTimes telt (F5)

- Mogens Lykketoft, formand FN’s Generalforsamling, og BØRNEfondens formand, Stine Bosse, tager debatten om, hvordan lande, virksomheder og organisationer kan støtte op om Verdensmålene.
Lørdag d. 18. juni kl. 17.30-18 foran PrimeTimes telt (F5)

CEO i BØRNEfonden Bolette Christensen kan kontaktes gennem Head of Communication and Public Affairs Anna Rørbæk, tlf. 2621 0326