Folkemøde 2018: Coop byder på debatter, smagsprøver og medejerindflydelse

Kan vi klare os uden pesticider og hvordan undgår vi skadelig kemi? Kan vi blive bedre til at videregive vores glæde ved at lave mad, og er plasticemballage godt eller skidt? Vil andelstanken og medejerskab også være der i fremtiden, og hvad skal Coop gøre for samfundet og medejerne?

Det er blot nogle af de spørgsmål, der er til debat på Coops i alt 20 meget forskellige arrangementer under Folkemøde 2018 i Allinge fra torsdag den 14. juni til lørdag den 16. juni 2018.

"Coop har 1,7 millioner medejere, og vi vil rigtig gerne i dialog med flest muligt af dem på Folkemødet. Men da det ikke er dem alle, der kan komme til Bornholm, har vi i de seneste uger opfordret dem til på sociale medier at fortælle, hvad de synes, Coop skal lave af nye tiltag i fremtiden – og vi har fået en masse gode idéer ind,” siger Coops formand Lasse Bolander, som man kan møde i flere debatter under Folkemødet. Det er også første gang, man vil kunne høre podcasts fra Coop.

Og det med medejerindflydelsen præger Coops telt på Folkemødet, for fredag kl. 16.15 indbyder Coops adm. direktør Peter Høgsted til "Peters hule". Her vil standupkomiker Jonatan Spang vende de mange idéer sammen med blandt andre Coop Danmarks adm. direktør Peter Høgsted og udvælge de bedste.

Sammen om bedre mad

Under alle Coops arrangementer vil der blive serveret debatrelevante smagsprøver, tilberedt af de dygtige kokke Claus Holm og Gorm Wisweh. De to har fået til opgave at krydre debatterne, så der ikke blot er ord i luften, men også dufte og smage til de øvrige sanser.

Når Claus Holm og tidligere fiskeriminister Karen Ellemann fredag kl. 15 sætter gang i en debat om, hvordan vi får "Fisken på disken", giver de smagsprøver på nemme men lækre fiskeretter.

Under Folkemødet holder Coops skolekontakt også madglæden i kog hos børn for at inspirere dem og deres forældre til at lave mere mad sammen i hverdagen. Lørdag eftermiddag giver Gorm Wisweh tips til, hvordan børn helt selv kan lave velsmagende grønne pizzaer.

Find Coops samlede program på www.samvirke.dk/folkemøde eller i vedhæftede – og følg Coop på Folkemøde under #sammenkanvi

Yderligere information: Maiken Riis Friberg, kommunikationschef i Coop amba, tlf. 26175933

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.