Folkekirkens Nødhjælp får ny økonomidirektør

Folkekirkens Nødhjælps formål er at styrke verdens nødlidende i kampen for et værdigt liv.
Anders Adrian, Folkekirkens Nødhjælps nye økonomidirektør, kommer med en solid ballast fra bl.a. DTU, DONG Energy og Tryg.

Med en solid ballast fra DTU, DONG Energy og Tryg tiltræder Anders Adrian (57 år) den 15. september som økonomidirektør og medlem af direktionen i Folkekirkens Nødhjælp. Han tager over efter Johnny Rasmussen, der efter fem år på posten har valgt at drosle ned.

Anders Adrian har en baggrund som koncernøkonomichef på DTU, koncernøkonomichef og chef for direktions- og bestyrelsessekretariatet i DONG Energy, økonomidirektør i Skandinavisk Data Center og Head of Reporting Nordic Group Finance i Tryg.

"Jeg ser frem til at sætte mig i spidsen for arbejdet med at sikre, at Folkekirkens Nødhjælp fortsat har en robust økonomi, så vi kan sende så mange penge som muligt til verdens fattigste. Det ser jeg en stor motivation i at bidrage til," siger Anders Adrian.

"Jeg er glad for, at vi har kunnet tiltrække en så kompetent økonomidirektør med erfaring fra både det private erhvervsliv og uddannelses- og forskningsverden," siger generalsekretær Birgitte Qvist-Sørensen.

Privat bor Anders Adrian i Charlottenlund. Fritiden bruger han på familie og venner, hus, have og sport, især cykling og løb.