Folkebevægelsen mod EU på gaden for at redde Store Bededag

Store Bededag kan reddes hvis danskerne ønsker det. Mød medlemmerne og få bevægelsens bud på hvordan.
Uddelingsmateriale fra Folkebevægelsen mod EU

Den 1. maj og op til Store Bededag kan du møde medlemmer af Folkebevægelsen mod EU, der uddeler en flyer om Store Bededag med Folkebevægelsens bud på, hvordan helligdagen kan bevares.

- Det er flot, at så mange af vores medlemmer vil bruge nogle timer på uddeling af vores flyer og snakke med folk om, hvordan vores penge, der går til EU, i stedet kan bruges til at redde Store Bededag, siger formanden for Folkebevægelsen mod EU, Susanna Dyre-Greensite, og fortsætter:

- Vores bidrag til EU er årligt steget med over 3 mia. kr. siden 2019. I den nye finanslov står der, at vi skal betale 24,3 mia. til EU her i 2023. Lad os bruge nogle af de penge til at redde Store Bededag. Det må være penge nok, da Finansministeriet har fortalt, at afskaffelsen af dagen vil give 3,2 mia. kr. i statskassen, slutter Susanna Dyre-Greensite.

Op til Store Bededag er der arrangeret lokale uddelinger af Folkebevægelsen mod EU's flyer i byer over hele landet.

Se flyeren her.

Mød os bl.a. i: