Fodboldsæsonen står for døren

Den danske superliga er startet, og i resten af verden begynder fodbolden også lige så stille at blive sparket i gang. Den kommende sæson kan blive mere spændende end nogensinde før. I England er der seks titelkandidater, i Italien opruster klubberne som sjældent set, og i Spanien skal de to Madrid-klubber forsøge at vippe F.C. Barcelona af pinden. I dette skriv kan du læse mere om, hvad du som seer kan forvente dig af den kommende fodboldsæson i de europæiske topklubber.

Er der nogle, som kan udfordre Manchester City?

I den seneste Premier League-sæson var der spænding lige til det sidste. Liverpool og Manchester City kæmpede side om side om det engelske mesterskab frem til sidste spillerunde. Med en flot slutspurt endte City dog med at vinde mesterskabet med imponerende 98 point. Pep Guardiolas rigmænd ser ud til at blive svære at slå i den kommende sæson, og det bliver op til Liverpool, Tottenham, Manchester United, Chelsea samt Arsenal at gøre endnu et forsøg. Det engelske transfervindue slutter, idet turneringen begynder, hvorfor klubberne i øjeblikket kæmper med næb og klør for at forstærke de sidste positioner, før det første stik mod mesterskabet skal tages. Hvis du på samme tid ønsker at følge med i, hvad der sker rundt omkring i de danske serieklubber, kan du som altid følge med på ligabold.dk.

Ronaldos Juventus mod alle de andre

Juventus F.C. også kaldet ‘Den Gamle Dame’ har været den altdominerende magtfaktor i italiensk fodbold siden 2012. Klubben har vundet ‘Scudettoen’ i imponerende otte år i træk. Det kan dog muligvis vise sig at blive nervepirrende at følge med i turneringen i år. Klubber som Inter og AC Milan satser stort, og Juventus har på samme tid ændret godt ud i truppen i form af mange tilgange og afgange i det ovenstående transfervindue. Sidste sæson hentede man Ronaldo, der tog Serie A med storm. I denne sæson bliver klubben ledet af Maurizio Sarri, der er ankommet fra Chelsea. Manageren har aldrig tidligere vundet en ligatitel, hvorfor det bliver spændende at se, om italieneren kan præstere, når han leder et hold, der må anses som værende storfavoritter.

Kan Zidane få Real Madrid tilbage på rette spor?

Real Madrid led en skræksæson i den seneste udgave af La Liga. Der er dog store forhåbninger til Zinedine Zidane og co., der blandt andet har købt Eden Hazard fri i Chelsea. De forsvarende mestre fra F.C. Barcelona vil kæmpe hårdt for at vinde mesterskabet endnu engang, men på samme tid er det et stort mål for catalanerne at få succes i Champions League. Noget de ikke har formået i de seneste par år. En sidste titelkandidat i Spanien, må anses som værende Atletico Madrid. Klubben, der er ledet af den karismatiske manager Diego Simeone, har været aldeles aktive på transfermarkedet, hvor de blandt andet har købt stortalentet Joao Felix for over 900 millioner. Desuden har klubben smidt stjernespilleren Antoine Griezmann til Barcelona. Der er altså stor spænding forud for den kommende sæson, hvor klubber som Valencia og Sevilla også ønsker at være med, der hvor det er sjovt.

Tips til hvordan du griber store og små renoveringsprojekter an6.8.2019 08:51:58 CESTPressemeddelelse

Renoverings- og byggeprojekter er noget som rigtig mange danskere konfronteres med. Blandt andet står mange over for det i forbindelse med flytning, familieforøgelse eller bare ved at tiden går og boligen ældes. For nogen kan både store og små projekter synes overskuelige og nemme at gå til, mens andre kan have svært ved at få overblik over selv de helt små projekter. Uanset om du hører til den først- eller sidstnævnte gruppe, er det en god ide at få dannet et overblik over, hvad et kommende projekt kræver af ressourcer, før du sætter projektet i gang.

Bilkøb: derfor er det vigtigt, at du tjekker nummerpladen, inden du underskriver slutsedlen29.7.2019 15:07:47 CESTPressemeddelelse

Står du og skal købe en ny bil? Hvis du gør, har du sikkert også overvejet, om du skal købe en ny eller brugt bil. Nye biler er ofte dyre, og en langt dårligere investering, fordi tabet af værdi er så stort. Derfor kan der være mange økonomiske fordele ved at købe en god og vedligeholdt brugt bil. Hvis du overvejer, at bilen skal være brugt, bør du vide, at denne type køb kommer med nogle risici. Dette er nogle risici, der især er understreget, hvis du køber bilen af en privat sælger. Du kan nemlig blive godt og grundigt snydt, hvis du ikke forbereder dig på handlen og har en idé om bilen, du vil købe.