Fodboldglade danskere delt på midten før VM-kvartfinalerne: Enten vinder alle underdogs eller alle favoritter

Det er enten/eller, hvis man spørger de danske oddsere, før VM-kvartfinalerne fredag og lørdag. De to klart mest spillede vinder-kombinationer på de fire kampe er nemlig, at enten vinder alle fire favoritter, eller også vinder alle fire underdogs.

Er der flere overraskelser i vente, eller er det nu, de helt store hold for alvor stempler ind i VM?

Det er der delte meninger om, hvis man spørger hos Danske Spil og de danskere, der har spillet penge på udfaldene af de fire kvartfinaler.

”Der var mange favoritnederlag i gruppespillet, mens det kun var Marokko, der overraskede i 1/8-finalerne med sejren over Spanien. Og jeg tror, at den tendens vil forsætte, så vi kommer til at se de helt store hold spille sig i semifinalerne: Med andre ord, så tror vi her hos Danske Spil på, at både Marokko og Kroatien ryger hjem i weekenden,” siger oddssætter hos Danske Spil, Peter Emmike Rasmussen.

De sidste to kvartfinaler ser mere ligeværdige ud, men det er stadig tydeligt – især, hvis man ser på de indsatser, som danskerne har sat på kampene – at der er et par klare favoritter: Argentina over Holland og Frankrig over England.

Men hvis man i stedet for at kigge på indskud på de enkelte kampe, kigger på de spil, hvor danskerne har spillet på resultaterne af alle fire kampe sammen, så er der sjovt nok to spil, der skiller sig markant ud.

”Lige nu er det kombinationen af de fire favoritter, der bliver spillet mest, og som ser ud til at kunne give størst gevinst til de danske oddsere. Og derefter er det faktisk kombinationen af de fire overraskelser, som lige nu ligger i odds 573, som vi oplever meget spil på,” siger han.

Fakta:

Spilfordelingen på de fire kampe enkeltvis:

Kroatien-Brasilien 10-10-80%

Holland-Argentina 25-25-50%

Marokko-Portugal 10-15-75%

England-Frankrig 15-25-60%

De to mest spillede firer-kombinationer:

Brasilien, Argentina, Portugal, Frankrig: (Giver i skrivende stund odds 12,65, men bemærk, at odds kan ændre sig.)

Kroatien, Holland, Marokko, England: (Giver i skrivende stund odds 573,70, men bemærk, at odds kan ændre sig.)