FOA skal have ny sektorformand for social- og sundhedssektoren

Landets social- og sundhedspersonale skal have ny sektorformand. Torben Hollmann stopper efter ni år i toppen af dansk fagbevægelse. Han vender tilbage til Næstved Kommune, hvor han skal være chef for sundheds- og ældrearbejdet.

- Torben har sat et stort aftryk på social- og sundhedspolitikken til gavn for FOAs medlemmer. Han har talt medlemmernes sag og kæmpet for vores kollegaer ude på arbejdspladserne – ofte fra tidlig morgen til sen aften. Det fortjener kæmpe ros og tak. Vi kommer til at savne en fremragende kollega. Samtidig er det med stor respekt for den beslutning, Torben har truffet, at vi nu sender ham videre, siger Mona Striib, forbundsformand i FOA.

Fra 1. november vender Torben Hollmann tilbage til Næstved Kommune, hvor han tidligere har arbejdet fra 2010-2014. Denne gang sker det som ny centerchef for ’Center for sundhed og ældre’ med cirka 1.600 medarbejdere under sig.

- Jeg er stolt af de resultater, vi har opnået for FOAs medlemmer. Det er virkelig en holdindsats, hvor rigtig mange har trukket igennem. Det har været sjovt, og det har været spændende og lærerigt. Det har også været hårdt, og jeg skal ikke lægge skjul på, at min kæreste og mine børn ser frem til, at jeg snart kan være hjemme til spisetid en gang imellem. Jeg glæder mig også til at komme tættere på det sundhedsfaglige arbejde og være med til at gøre en forskel for borgerne i Næstved Kommune sammen med de dygtige medarbejdere, siger Torben Hollmann.

Frem mod valget af ny sektorformand for FOAs social- og sundhedssektor, der finder sted 6. december 2022, overtager forbundsformand Mona Striib en række af sektorformandens opgaver og hverv.