DjøfDjøf

FOA og Djøf inviterer til fælles valgfest på BLOX

BLOX danner ramme om en af de mere utraditionelle valgfester den 5. juni, når FOA og Djøf inviterer til fælles valgaften. Redaktionen er velkommen.

Redaktionen er velkommen til at deltage i den fælles valgaften, som FOA og Djøf holder den 5. juni i BLOX, Bryghusgade, København K.

Vi starter kl. 19.00, og det bliver en spændende aften med valgbarometer, exit polls, taler fra formænd, lidt mad og en valgbar.

Kl. 18.30 Tjek ind

Kl. 19.00 Velkommen

• Festlige indslag
  • Formandstaler v. Mona Striib, FOA og Henning Thiesen, Djøf
  • Valgbarometer
  • Exit pools
  • Musikalsk underholdning med Humørekspressen

Kl. 22.30 Valgfesten slutter

Samarbejdet mellem FOA og Djøf

Efter mere end ti års reformarbejde er velfærden i Danmark spændt hårdt for, og grænsen er efterhånden nået for, hvor meget der kan presses ud af de ansatte i den offentlige sektor. Det er en af grundene til, at FOA og Djøf for første gang er gået sammen i et måske overraskende parløb med et opråb til politikerne: Velfærden slår sprækker, og vi er nødt til at tænke nyt og i fællesskab, når vi skal forandre velfærdssamfundet i fremtiden.

De 9 velfærdsdogmer - anbefalinger til den offentlige sektor

I FOA og Djøf er vi dygtige til velfærd. Det er vi i kraft af vores medlemmer, som udgør en kvart million lønmodtagere. Mange af dem kigger borgerne i øjnene, hjælper og rådgiver, mens andre arbejder for at skabe de bedste rammer for netop den kontakt. Derfor er vi som fagfællesskaber gået sammen om at anbefale 9 velfærdsdogmer til landets politikere. De handler om besparelser, reformiver og medarbejderinddragelse og bliver præsenteret til FOA og Djøfs fælles valgfest.

Valgfesten er kulmination på folketingsvalget, hvor vi i fællesskab vil byde den kommende regering velkommen og præsentere vores 9 velfærdsdogmer.

Få mere information

Jens-Jørgen Krogh, pressechef i FOA: 2341 0173

Jakob Stig Jørgensen, mediechef i Djøf:2970 9495

Djøf er den faglige organisation for jurister og jurastuderende samt erhvervsøkonomiske og samfundsvidenskabelige kandidater og studerende. Vi repræsenterer 95.000 medlemmer, der arbejder på alle niveauer i det private og det offentlige i Danmark og udlandet.

Djøfs TechDK Kommission: Techgiganter skal betale for brugen af borgernes data21.6.2019 05:29:21 CESTPressemeddelelse

Der er behov for langt mere åbenhed om, hvordan techgiganterne bruger danskernes data i jagten på profit. Sådan lyder opfordringen fra Djøfs TechDK Kommission. I sin første delrapport anbefaler kommissionen politikerne at indføre en ny skat, så techgiganter skal betale for brugen af vores personlige data. Derudover bør der laves en ny lov om dataansvar, ligesom virksomhedernes kædeansvar for data skal styrkes, anbefaler kommissionen.