Flytoget valgte Netaxept

Flytoget, der blandt andet betjener Oslo lufthavn, har valgt Nets-løsningen Netaxept til kortbetalinger.

Det norske selskab, Flytoget, der blandt andet kører passagerer til lufthavnen i Oslo, har indgået en femårig aftale med Nets om betalingssystemet Netaxept efter en udbudsrunde.

Aftalen betyder, at Nets med Netaxept overtager en håndtering af kortbetaling for Flytogets kunder, både via nettet og mobilapps.

Danskernes brug af Dankort i juni 20189.7.2018 09:30pressemeddelelse

I juni steg antallet af betalinger med Dankort med 4,6 % og forbruget med Dankort med 1,8 % i forhold til samme måned sidste år. Oversigt over brug af Dankort i juni 2018 2018 2017 Vækst Samlet antal betalinger med Dankort (mio.) 114,3 109,3 4,6 % Dankort-forbrug i alt (mia. DKK)* 33,1 32,5 1,8 % Dankort-forbrug fysisk handel (mia. DKK) 25,2 - - Dankort-forbrug online (mia. DKK)* 6,3 - - Dankort-forbrug øvrige** 1,6 *Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 2-3% af det totale antal betalinger med Dankort. Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld. ** Dækker blandt andet over selvbetjening på broer, parkering, tankstationer osv. Kontaktoplysninger: Mads Allingstrup, presserådgiver hos Nets M: +45 29 48 26 46 E: maall@nets.eu