Flying Tiger Copenhagen ruster organisationen til fremtiden: Afskediger 40 medarbejdere på hovedkontoret

Som led i en ny strategi, der skal ruste Flying Tiger Copenhagen til fremtiden og gøre virksomheden mere profitabel, gennemfører Flying Tiger Copenhagen en restrukturering, der betyder, at 40 medarbejdere på virksomhedens hovedkontor i dag afskediges.

- I dag er en vanskelig dag, hvor vi siger farvel til 40 kolleger, der alle har ydet en stor indsats for Flying Tiger Copenhagen. Jeg vil gerne sige en stor tak til de medarbejdere, der nu forlader os og understrege, at vi gør vores yderste for at hjælpe de berørte kolleger videre så godt som muligt, siger Mette Maix, adm. direktør i Flying Tiger Copenhagen.

- Jeg har forståelse for, at det er hårdt. Både for de kolleger, vi siger farvel til, og på dem, der bliver tilbage. Men for at sikre en fortsat positiv udvikling af virksomheden, er denne beslutning nødvendig, siger Mette Maix.

Flying Tiger Copenhagen har været igennem en periode med hastig ekspansion og har de seneste år åbnet en ny butik hver tredje dag i et af de 30 lande på tre forskellige kontinenter, Flying Tiger Copenhagen har butikker i. Fremadrettet sættes det hastige ekspansionstempo på pause. Fokus rettes i stedet mod, at Flying Tiger Copenhagen bliver mere profitabel, på at optimere de eksisterende butikker og på at ruste virksomheden til fremtiden.

- Det er en unik præstation, at Flying Tiger Copenhagen er blevet et så stærkt globalt brand. Flying Tiger Copenhagen er en dansk eksportsucces med næsten 1.000 butikker på verdensplan. Det har krævet store investeringer, der kan aflæses på overskudsgraden. For at ruste virksomheden til fremtiden, har vi brug for at sikre, at vores imponerende toplinje slår igennem på bundlinjen, hvorfor vi nu er nødt til at slanke organisationen, siger adm. direktør Mette Maix.

På hovedkontoret vil der fremover samlet set være 75 færre medarbejdere sammenlignet med december 2018. Dette skyldes primært, at Flying Tiger Copenhagen allerede i 4. kvartal 2018 stoppede med at genbesætte åbne stillinger, og at der i løbet af januar blev skiftet ud i ledelseslaget for at ruste virksomheden til den nye fase.

- 2019 bliver et stabiliseringsår for os, efter at overskuddet i både 2017 og 2018 ikke har været så godt, som vi kunne ønske os. Derfor skal organisationen ikke længere være gearet til at åbne en ny butik hver tredje dag, som vi har gjort de seneste år. Fokus skal i stedet være på at effektivisere og sikre den optimale drift af organisationen. Heldigvis kan vi se, at kunderne fortsat er begejstrede for vores koncept, og at basen af loyale kunder vokser. Vi har indledt 2019 rigtig godt med en stigning i like-for-like på 2,4 procent, siger Mette Maix.

Nina Brønden Jakobsen
Tlf.: +45 41861391
Mail: nj@ulvemanborsting.com

Information om Flying Tiger Copenhagen

Flying Tiger Copenhagen

• Grundlagt af Lennart Lajboschitz.
  • Mette Maix er adm. direktør.
  • Første butik åbnede i 1988 på Islands Brygge i København.
  • Omsatte i 2017 for DKK 5.032 mia.
  • 5.800 medarbejdere på verdensplan.
  • 988 butikker i 30 forskellige lande på tre forskellige kontinenter, heraf 77 butikker i Danmark.
  • Introducerer hver måned cirka 300 nye varer.

Følg pressemeddelelser fra Flying Tiger Copenhagen

Flere pressemeddelelser fra Flying Tiger Copenhagen

Flying Tiger Copenhagen lukker midlertidigt alle sine danske butikker18.3.2020 16:21:46 CET | Pressemeddelelse

Coronavirussen har for alvor ramt Danmark, og som følge af regeringens skærpede krav til den danske detailbranche og for at forhindre yderligere smittefare, lukker Flying Tiger Copenhagen nu midlertidigt alle sine danske butikker. - Den danske regering opfordrer nu til drastiske handlinger for at begrænse smitten af coronavirussen. Derfor tager vi konsekvensen og lukker vores danske butikker. Det gør vi ud fra et forsigtighedsprincip af hensyn til vores kunder og kolleger, udtaler Martin Jermiin, CEO i Flying Tiger Copenhagen. Så selvom den danske regering reelt giver butikkerne mulighed for at være åbne, så tager Flying Tiger Copenhagen efter grundig overvejelse et yderligere skridt og samfundsansvar ved at lukke alle sine danske butikker midlertidigt. Flying Tiger Copenhagen får mulighed for at gøre brug af regeringens hjælpepakke til dansk erhvervsliv. Det betyder, at alle Flying Tiger Copenhagens ansatte, der bliver sendt hjem som konsekvens af de midlertidige butikslukninger, får

Flying Tiger Copenhagen opruster og indgår samarbejde med Plastic Change5.12.2019 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Den danske detailsucces Flying Tiger Copenhagen opruster på bæredygtighedsområdet. Det sker blandt andet med et treårigt samarbejde med den anerkendte NGO, Plastic Change. Samarbejdet skal bidrage til et øget fokus på reduktion af plastik i eksempelvis emballage, mere genbrug og genanvendelse og flere bæredygtige designs hos den danske detailkæde. Flying Tiger Copenhagen har i den forbindelse afgivet et såkaldt plastikløfte, der skal sikre, at samarbejdet munder ud i konkrete, bæredygtige løsninger. Med CEO Martin Jermiin i spidsen har Flying Tiger Copenhagen det seneste halve år arbejdet intensivt på at udvikle og implementere en mere cirkulær tankegang i virksomhedens forretningskoncept. Et af tiltagene er samarbejdet med Plastic Change, der skal bidrage til konkrete tiltag og initiativer for at håndtere og minimere virksomhedens brug af plastik. - Vi er glade for, at vi nu kan præsentere det første konkrete initiativ i vores bæredygtige omstilling. Nemlig et samarbejde med Plastic C

Flying Tiger Copenhagens solide omsætning skal nu slå igennem på bundlinjen27.5.2019 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse

En solid omsætning på DKK 5,6 mia. og et driftsresultat på DKK 257 mio. er blandt højdepunkterne i Flying Tiger Copenhagens årsrapport for 2018. Bundlinjen er ikke tilfredsstillende, men ledelse såvel som ejerkreds har fuld tillid til den danske detailkædes unikke DNA, og at den iværksatte konsolideringsstrategi vil levere resultater på bundlinjen. Årets første fire måneder for 2019 lever op til budgettet både på omsætning og indtjening og leverer positiv like-for-like vækst.