Flügger stopper hamsterhjulet – vil ikke lade sig styre af tendenser

Del
Når vi taler om indretning, er der stort fokus på sæsonbetonede farver og materialer. Men trods sæsonernes skiftende tendenser vil nordisk kæde af farvehandlere fokusere på de langtidsholdbare løsninger.
En farve er ikke bare en prøve på et farvekort. Den skal fungere i stor skala, og den skal ikke blive umoderne efter en enkelt sæson. Foto: PR
En farve er ikke bare en prøve på et farvekort. Den skal fungere i stor skala, og den skal ikke blive umoderne efter en enkelt sæson. Foto: PR

I de glitrende magasiner skifter farver, trends og tendenser med årstiden. Hos Flügger bliver de professionelle farveteknikere ofte spurgt om morgendagens hotteste farver. Virksomheden gør op med de skiftende modeluner og begreber som årets farve. På farvelaboratoriet hos Flügger bliver der i stedet arbejdet med det klassiske håndværk inden for pigmenter og tonesammensætning. En farve skal ikke kun se godt ud på farvekortet, den skal fungere i årevis og i stor skala.

Vi kunne groft sagt bare sælge turkise tendenser til vores kunder og tre måneder senere sælge dem fem liter hvid maling, de kan bruge til at male den turkise farve over med. Men frem for at arbejde med hurtige trends, gør vi os umage for at skabe holdbare farver, der har kvalitet og dybde, og som er uafhængige af tidens tendenser, der skifter igen og igen. Vi skal ud af hamsterhjulet, forklarer kommunikationskonsulent Lone Bjørslev Kisbye.

Ifølge Danmarks Statistik bruger danskerne i gennemsnit 16.000 kroner om året på deres hjem. Det tal er faldende, og det kan tyde på, vi er samtidig blevet mere kritiske med, hvordan vi indretter os. Ifølge trendekspert har den historie, som møbler, nips eller farverne på væggene fortæller, stor betydning.

Jeg er helt med på, at signaturfarver er en smart gimmick til at øge fokus på farvernes muligheder. Men dybest set går danskerne ikke ud og skifter deres møblement ud efter en modefarve. Hele snakken om bæredygtighed er flyttet ind i vores boligindretning, forklarer trendekspert og journalist Susanne Holte.

Danskerne lægger vægt på produkters fortælling

Hun har de seneste 30 år beskæftiget sig med tendenser inden for boligindretning og design, og ifølge hende ligger fremtiden for de danske producenter i at skabe holdbare, tidløse klassikere, der kan overleve modens luner.

– Vi stiller i højere grad krav til vores hjem, og særligt den fortælling, der bliver skabt om de fleste produkter, er vigtig. Det er faktorer som for eksempel holdbarheden, muligheden for genanvendelse og produktionsmetoder, der kommer til at spille en meget stor rolle i fremtiden, forklarer Susanne Holte.

De senere år har vi set relanceringer af stilsikre møbelklassikere. Senest har Flügger i samarbejde med Getama relanceret to af Wegners klassikere i oprindelige farver, der er udviklet på baggrund af grundig research. Og designklassikernes popularitet er langt fra blevet mindre.      

–  Hos os ser vi, at danskerne er blevet ekstremt kvalitetsbevidste. Det handler om kvalitet, design og et miljømæssigt perspektiv. Mange ønsker, at møblerne har evigt liv, hvor de kan sættes i stand og bruges igen og igen. Det er designklassikerne lavet til. Der er for eksempel aldrig blevet solgt så mange bamsestole, som vi oplever nu, fortæller møbelforhandler Per Vestergaard fra Vestergaard Møbler. 

Kontakter

Lone Bjørslev Kisbye
Kommunikationskonsulent, Flügger A/S
(+45) 40 64 73 44
loki@flugger.dk

Billeder

En farve er ikke bare en prøve på et farvekort. Den skal fungere i stor skala, og den skal ikke blive umoderne efter en enkelt sæson. Foto: PR
En farve er ikke bare en prøve på et farvekort. Den skal fungere i stor skala, og den skal ikke blive umoderne efter en enkelt sæson. Foto: PR
Download
Ifølge trendekspert og journalist Susanne Holte er danskerne blevet modigere de senere år, og det hele skal ikke længere være sort og hvidt. Foto: PR
Ifølge trendekspert og journalist Susanne Holte er danskerne blevet modigere de senere år, og det hele skal ikke længere være sort og hvidt. Foto: PR
Download
Hos Flügger Farver bliver de professionelle farveteknikere ofte spurgt om trendfarver, men virksomheden har gjort op med begrebet årets farve. På laboratoriet bliver der i stedet arbejdet med det gamle håndværk inden for pigmenter og tonesammensætning. Foto: PR
Hos Flügger Farver bliver de professionelle farveteknikere ofte spurgt om trendfarver, men virksomheden har gjort op med begrebet årets farve. På laboratoriet bliver der i stedet arbejdet med det gamle håndværk inden for pigmenter og tonesammensætning. Foto: PR
Download

Information om Flügger group A/S

Flügger group A/S
Islevdalvej 151
2610 Rødovre

http://www.flugger.com/

Flüggers rødder går helt tilbage til 1890 i Danmark. Flügger har altid været malerfagets leverandør, og siden 1975 har kæden også ydet professionel vejledning og hjælp til private. 

Følg pressemeddelelser fra Flügger group A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Flügger group A/S

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye