FLOT SEJR FOR DS TECHEETAH I MONACO GIVER GODT FORSPRING I MESTERSKABET

Den regerende Formel E mester og den eneste, der har vundet 2 løb i denne sæson, Jean-Eric Vergne, kørte ikke bare en flot sejr hjem i Monacos E-Prix, han kørte også, sammen med team-kollegaen, André Lotterer, DS-teamet solidt i front i den samlede stilling i ABB FIA Formula E 2018/2019 mesterskabet. Der er ingen tvivl om, at der er mange ting, der går op i en højere enhed, når de flotte resultater sådan ”vælter” ind. Både bil, team og kørerne skal yde deres absolut bedste, og det må man sige at alle i DS Techeetah teamet gør – også bilen.

Teamets anden kører, André Lotterer, kørte et meget seværdigt men også pointgivende løb, trods en meget, meget vanskelig start. Ikke bare var han første mand på banen i kvalifikationen, hvilket betød, at han var meget generet af støv, men en blokering betød også, at han måtte starte fra plads nr. 20. Så en point-placering var ikke en nem opgave i Monaco, der er kendt for få og nærmest umulige overhalinger. Men dette holdt ikke den dygtige tysker fra at køre hans DS-racer op til en 7. plads og dermed også køre sig op på en 2. plads i kørernes mesterskab.

Med 9 af de 13 løb kørt er der naturligvis stolthed i den franske Formel E lejr, men også ydmyghed for opgaven og velvidende at intet er sikkert før det sidste løb er kørt. Næste løb er i hjertet af Berlin på den anlagte racerbane i den nedlagte Tempelhof lufthavn. Og mon ikke det giver lidt ekstra motivation til de tyske teams – men forhåbentlig også DS’s André Lotterer og hele teamet, der jo naturligvis gerne vil have den samlede sejr.

Se highlight fra løbet på:http://formele.dk/index.php/formel-e/formel-e-races/2019-formel-e-races/73-2019-monaco-e-prix

Læs mere om løbet på: http://formele.dk/index.php/formel-e/formel-e-races/2019-formel-e-races/73-2019-monaco-e-prix

Kommentarer fra løbet:

Jean-Éric Vergne, siger:“What a day! I couldn’t be any happier to get my first win in Monaco. I want to thank the team because they really did give me a fantastic car today and I think we made the best out of it. Now we’re leading the championships and André is second in the Drivers’ championship too. Everything is looking good, we need to keep pushing, and that’s exactly what we’re going to do.”

André Lotterer,om løbet: Congratulations to Jean-Éric first of all and to the team, we achieved some great team points today. I messed up qualifying a little, but I managed to limit the damage and get some points. It was a crazy race out there, but I was able to pass some cars around the start. Then I saw that it was becoming more difficult to pass, so I was patient and I passed one or two guys, and then I benefited from the drama around me. It’s always good to recover well and I wish I had qualified better, but I ended up finishing 7th with a couple of points in the bag and we have a good car, so we can head to the next races with better performance.”

Monaco E-Prix, 9. afd. af Formel E 2019

Resultat:

1. Jean-Eric Vergne (FRA), DS, 46m05,547s.
  2. Oliver Rowland (GBR), Nissan, +0,201s.
  3. Felipe Massa (BRA), Venturi, +1,261s.
  4. Pascal Wehrlein (GER), Mahindra, +1,439s.
  5. Sebastien Buemi (CHE), Nissan, +6,215s.
  6. Mitch Evans (NZL), Jaguar, +16,213s.
  7. André Lotterer, DS, +16.848s.
  8. Alex Lynn, Jaguar, +18,112s.
  9. Stoffel Vandoorne, HWA-Venturi, +18,551s.
  10. José-Maria Lopez, GEOX-Penske, +18,866s.

Stillingen i FIA Formel E mesterskabet

Kørere:

1. Jean-Eric Vergne (FRA), DS, 87 pts.
  2. André Lotterer (GER), DS, 86 pts.
  3. Robin Frijns (NZL), Envision-Virgin, 81 pts.
  4. Antonio Felix da Costa (PRT), BMW, 70 pts.
  5. Lucas di Grassi (BRA), Audi, 70 pts.
  6. Mitch Evans (NZL), Jaguar, 69 pts.
  7. Jerome d’Ambrosio (BEL), Mahindra, 65 pts.
  8. Oliver Rowland (GBR), 59 pts.
  9. Daniel Abt (GER), Audi, 59 pts.
  10. Sam Bird (GBR), Envision-Virgin, 54 pts.

Teams:

1. DS-Techeetah, 173 pts.
  2. Envision Virgin, 135 pts.
  3. Audi, 129 pts.
  4. Mahindra, 116 pts.
  5. Nissan, 99 pts.
  6. BMW, 88 pts.
  7. Venturi, 84 pts.
  8. Jaguar, 74 pts.
  9. HWA (Mercedes), 28 pts.
  10. GEOX Dragon, 13 pts.
  11. NIO, 6 pts.

DS 4: KOMPROMISLØST RAFFINEMENT12.2.2021 13:45:49 CET | Pressemeddelelse

Premium C-segmentet har i Danmark ligget stabilt på 7-8.000 solgte biler årligt over de seneste fem år. Den lille underkategori af eksklusive hatchbacks er domineret af ganske få modeller og det er de tyske bilproducenter der har sat sig tungt på segmentet. Nu byder DS Automobiles sig til med en karakterstærk, kompromisløs og raffineret hatchback, der skal tage kampen op mod det eksisterende udvalg og åbne danskernes øjne for DS Automobiles i Danmark.

DS AUTOMOBILES ER KLASSELEDER MED LAVESTE CO2-EMISSION17.7.2020 12:28:48 CEST | Pressemeddelelse

Da DS Automobiles blev introduceret i 2015, lancerede man samtidig en klar strategi for elektrificering af modelprogrammet. Denne strategi har båret frugt og DS Automobiles er nu klasseledende blandt multi-energi premium mærker med den laveste gennemsnitlige CO2 emission i Europa. Dette resultatet er drevet af den 100% elektriske DS 3 CROSSBACK E-TENSE og plug-in hybriden DS 7 CROSSBACK E-TENSE, der bidrager til, at DS Automobiles tegner sig for en gennemsnitlig CO2 emission på under 80g/km på de første seks måneder af 2020.